Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste les, eerste poging

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste les, eerste poging

Hallo,

Ben sinds zaterdag een gelukkige bezitter van een Nikon d90. Heel voorzichtig aan probeer ik nu de eerste stapjes te zetten. Volg ondertussen ook avondschool in het CVO en daar kregen we als eerste opdracht te werken met instelling van scherpte, voorgrond en achtergrond.
    Alzo gisterenavond enkele pogingen ondernomen, deze twee kwamen er als beste uit. Er zullen nog heel wat verbeteringen nodig zijn uiteraard, dus hoor ik graag van jullie wat beter kan en op welke manier. Van fouten moet je leren zeggen ze toch altijd, ik moet dus nog heel veel leren.
    Foto's zijn gemaakt met automatische instelling.

Nikon d90
    VR 18-105 mm
    1/50 sec. F5,6

Nikon d90
    VR 18-105 mm
    1/30 sec. F5,6

Alvast bedankt voor het kijken en eventuele comments.

Groetjes.
    Edje C
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Re: eerste les, eerste poging

vind de eerst de beste , foto s zijn alleen niet echt spannend, misschien ook een keer andere compo s proberen. blijf oefenen, doe ik ook, ben ook maar een beginner
    Canon eos 7D

Comment

vind de tweede de beste, al is het wit wat wit en had ik wat meer blauw in de vlammetjes willen zien.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Heel voorzichtig aan probeer ik nu de eerste stapjes te zetten
        niet laten vallen hoor, die Nikon D90

de foto's zijn geslaagd als oefening op scherptediepte.

Comment

Hoi,

Ben al blij met enkele reacties en ook dat de scherptediepte goed zit. Het thema en de foto's zijn inderdaad niet meteen boeiend, maar ik bekeek het echt als een eerste oefening, de thema's volgen later nog wel. Eén ding is zeker, ik heb nog een hele lange weg af te leggen alvorens ik mijn toestel en het fotograferen onder de knie zal hebben.
          Ik vind de vlammetjes zelf ook ietwat te wit, hoe kan je er meer warmte en kleur in krijgen Bouk? Deze foto's zijn onbewerkt en fotoshop of dergelijke heb ik helaas nog niet.

Groetjes,
          Edje C.
          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Oefening geslaagd
            Ik zit zelf ook in een beginnerscursus en moest hetzelfde doen.

Voor de vlammetjes kan je eens met kortere belichting proberen, misschien dat dat helpt.
            Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Hallo, als je geen photoshop hebt kan je misschien eens de witbalans op aan ander standje zetten of zelf de kelvin ingeven. Je zal zien wat voor effect dit geeft op de foto.De foto zal allesins een andere tint hebben: warmer, koeler,...Het is maar een tip

mvg,
              Pablo

Comment

Hoi,

Thanks voor de extra tips , ik zal het allemaal eens rustig bestuderen.

Groetjes,
                Edje C.

Comment

Working...
                X