Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Le Manoir de Roch ar Brini
Collapse
X
-
-
Re: Le Manoir de Roch ar Brini
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk berichtDaar ben je zeker uit het bed gerold.
Comment
-
Mooie plaats, mooie foto...
maar het lijkt alsof er iets raars is gebeurt met de linker kant v/h gebouw ( de toren met de klimop) ...
grts,
Isaac
Comment
-
Mooie compoheb je hem ook in kleur ? Je had hier Bracketing moeten toepassen ik denk dat hier een zeer mooie HDR had ingezeten .
Wat Jos wil zeggen is dat hij wel schuin staat ,en dat vind ik ook
Groeten
JoeriLast edited by Pbj; 30 januari 2010, 18:27.Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door @NN Bekijk bericht
Bij het fotograferen van architectuur, krijg je bij lage standpunten geweldige vervormingen. Die zijn vooral opvallend aan de buitenzijden.
Omdat jij niet recht voor het gebouw stond, kunnen we de horizontale lijnen in het gebouw niet gebruiken om de foto recht te zetten.
Door hun vervorming zijn de buitenste verticale lijnen ook onbruikbaar. De enige manier om de schade te beperken, is een verticale lijn te kiezen die zich ongeveer in het midden van het gebouw bevindt.
Als je deze foto niet in jouw draadje wilt, haal ik 'm weer weg.
Via fotobewerking kan je de bovenste hoeken van het gebouw nog naar buiten trekken, maar dat zou in dit geval een véél te zware ingreep zijn. De kwaliteit van de foto zou onaanvaardbaar worden en het zicht onnatuurlijk.
De strandstoel heeft de aardbeving (10 op de schaal van Richter) niet overleefd.
Conclusie: kies een volgende keer een beter standpunt en hou de camera horizontaal.Last edited by Jos Vanhengel; 17 februari 2010, 04:08.Vriendelijke groet,
Jos
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk berichtIn normale omstandigheden staan gebouwen récht.
Vooral bij het fotograferen van architectuur, krijg je bij lage standpunten geweldige vervormingen. Die zijn vooral opvallend aan de buitenzijden.
Omdat jij niet recht voor het gebouw stond, kunnen we de horizontale lijnen in het gebouw niet gebruiken om de foto recht te zetten.
Door hun vervorming zijn buitenste verticale lijnen ook onbruikbaar. De enige manier om de schade te beperken, is een verticale lijn te kiezen die zich ongeveer in het midden van het gebouw bevindt.
Als je deze foto niet in jouw draadje wilt, haal ik 'm weer weg.
Via fotobewerking kan je de bovenste hoeken van het gebouw nog naar buiten trekken, maar dat zou in dit geval een véél te zware ingreep zijn. De kwaliteit van de foto zou onaanvaardbaar worden en het zicht onnatuurlijk.
De strandstoel heeft de aardbeving (10 op de schaal van Richter) niet overleefd.
Conclusie: kies een volgende keer een beter standpunt en hou de camera horizontaal.
A.
Comment
Comment