Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vergane glorie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vergane glorie

dit is de inkom poort van een verlaten kasteel,landhuis in wondelgem
    er staan enkel nog muren groeien bomen door dak weg enz.
    poort was jammergenoeg dicht met groot slot.
    volgende week even kijken of ik erop geraak
    inkompoort :

Re: vergane glorie

Mooi scherpe foto's waarvan de kleuren een stuk warmer mogen, qua compo zijn 2 en 3 de betere (hoewel 3 net te krap zit).
    Je witbalans stond auto zie ik in de exif, welke software gebruik je ? Misschien Lightroom eens aan de tand voelen en met de cameraprofielen aanpassen.

Comment

3de foto links en rechts iets meer vrij laten dan?

software bd sizer gebruik ik om ze te verkleinen naar max 900

welke camera profielen?
      Last edited by Sannepoes; 23 januari 2010, 14:37. Reden: Te veel foto's in het topic

Comment

Dat is beter inderdaad, in Lightroom kan je cameraprofielen inladen, dat werkt zeer goed met je camera. Probeer de Lightroom Beta 3 eens, dan kan je nog beslissen of dat iets voor jou is.

Comment

Foto 1 lijkt me wel erg verscherpt te zijn...
          2 en 3 zijn inderdaad de betere, met de update van nummer 3 op kop
          Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

Comment

1 en nr 2 te duk en ook veel te bleek iets onderbelichten is de boodschap

Comment

wat is onderbelicht?

Comment

Ze bedoelen dat ipv de lichtmeter van je camera te volgen, je zou moeten onderbelichten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeromeke Bekijk bericht
                  wat is onderbelicht?
                  is dit nu echt een grap of echte vraag

Je zet in ieder geval (als je niks kent van diafragma en sluitertijd) je camera op p en gebruikt de + en - knop (staat ergens apart op elke camera) en brengt je belichting naar de - zijde foto wordt iets donkerder en de kleuren worden iets pittiger. natuurfoto's worden altijd iets onderbelicht behalve sneeuw.

Comment

Nee is geen grap ,dit is allemaal nieuw voor mij .

maar snap ik wat je bedoeld nu je de uiteg heeft ,ik onthou dit voor de volgende.

allerzins dank voor de info, straks ff proberen

Comment

Oh sorry ik dacht dat het grap was door het lachende gezichtje, wat ook nog helpt is je wb aanpassen (doe je ook in stand p) aan de hand van het licht vb als je voorwerp in de zon staat zet je wb op zon in de schaduw op schaduw enz. Er zijn wel uitzonderingen maar dit zo me te ver doen uitweiden en dan krijg ik misschien last met de leerkracht omdat ik zijn cursus op het net aan ‘t zetten ben.
                      Misschien ook eens naar cvo gaan mij heeft het alleszins veel opgebracht. Eerst eens rondhoren en kijken want er is veel verschil in lesgeven heb ikzelf al ondervonden.

Comment

Working...
                      X