Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik voel me hier thuis ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ik voel me hier thuis ...

Een vlucht uit "Landschappen"
    De postings volgen zich daar zo snel op ... dat ik niet meer kan volgen.

Bijgevolg een rustige post hier in beginnershoek, van een nieuwe huismakker voor m'n dochter :

Ik heb niet de gewoonte om dieren te fotograferen.
    Is deze eerste keer gelukt ????

greetz
    Cheeta
    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
    flickr

Re: Ik voel me hier thuis ...

Hoi Cheetah. Met 1/15 is het héél moeilijk een scherpe foto uit de hand (neem ik maar aan gezien je lage standpunt) te schieten. Je 50mm zal ook niet op z'n scherpst zijn bij f/1.8. Ik mis dan ook de echte scherpte bij de, overigens erg mooie, oogjes van jullie kat.

Daarnaast vind ik de erg onscherpe pootjes in de voorgrond enigszins storend, maar dat heeft ook alles te maken met de beperkte scherptediepte op f/1.8. Ik vind de kleuren van achter- en ondergrond prachtig passen bij het onderwerp. De uitsnede is ook prima zo...

Jacobus
    Zenfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaiKatana Bekijk bericht
      Ik mis dan ook de echte scherpte bij de, overigens erg mooie, oogjes van jullie kat.

Daarnaast vind ik de erg onscherpe pootjes in de voorgrond enigszins storend
      mee eens.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaiKatana Bekijk bericht
        Hoi Cheetah. Met 1/15 is het héél moeilijk een scherpe foto uit de hand (neem ik maar aan gezien je lage standpunt) te schieten. Je 50mm zal ook niet op z'n scherpst zijn bij f/1.8. Ik mis dan ook de echte scherpte bij de, overigens erg mooie, oogjes van jullie kat.

Daarnaast vind ik de erg onscherpe pootjes in de voorgrond enigszins storend, maar dat heeft ook alles te maken met de beperkte scherptediepte op f/1.8. Ik vind de kleuren van achter- en ondergrond prachtig passen bij het onderwerp. De uitsnede is ook prima zo...

Jacobus
        Inderdaad uit de hand genomen. Ik was me bewust van die 1/15, daarom f1.8 (kan niet lager met m'n lens). Ik zal de volgende keer m'n iso wat opkrikken en iets grotere f-waarde. Zal de DoF ten goede komen.
        Werken met die lage f vergt toch wat oefening, me dunkt.

bedankt voor de reactie

greetz
        Cheeta
        Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
        flickr

Comment

Laat het technische geleuter maar weer achterwege want dit is een goede foto van een mooie kat.
          De onscherpte draagt bij tot de zachte sfeer.
          Goede compositie, mooie gezellige kleurtoon.

Comment

Working...
          X