Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindwerk A1 Kisp nachtfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eindwerk A1 Kisp nachtfotografie

Allereerst de Beste Wensen voor jullie allemaal.
    Mijn eerste post dit jaar.

Het is voor mijn eindwerk bij Kisp A1 'nachtfotografie'.
    Moet 1 insturen kunnen jullie een advies geven welke en waarom

f18, 1/20, iso 160

f13, 1/25, iso 160

f13, 1/15, iso 160 witbalans gebruikt.

Graag alvast bedankt.

Re: Eindwerk A1 Kisp nachtfotografie

Mijn gevoel zegt: de derde. leeft meer, mooiere kleuren en iets betere compositie. Twee is wel iets warmer. Een valt voor mij af. Succes.

Comment

zou ook eerder 3 nemen, maar wel nog recht zetten en dat stofje rechtsboven een beetje wegwerken.
      Die lange toren op de achtergrond lijkt een beetje scheef te staan.

1 staat die toren er niet volledig op (denk ik)
      Canon EOS 400D - kitlens Canon 18-55mm - Tamron 70-300mm (Macro) - Tamron 18-250mm

Comment

Mooie foto's!!
        mijn voorkeur gaat uit naar foto 2 - de eerste is wat te donker en in de derde overheerst het koude licht. Ik vermoed dat het oranje neon verlichting is en dan komt foto2 er het natuurgetrouws uit. Ik denk BTW dat de foto in perspectief is gemaakt dus ik vind niet dat er iets rechtgezet moet worden. De compositie is ook tof met de reflectie in het water/ijs.

succes!

Salut,
        Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ollander Bekijk bericht
          Mooie foto's!!
          mijn voorkeur gaat uit naar foto 2 - de eerste is wat te donker en in de derde overheerst het koude licht. Ik vermoed dat het oranje neon verlichting is en dan komt foto2 er het natuurgetrouws uit. Ik denk BTW dat de foto in perspectief is gemaakt dus ik vind niet dat er iets rechtgezet moet worden. De compositie is ook tof met de reflectie in het water/ijs.

succes!

Salut,
          Peter
          Ik volg, 2 vind ik beter van kleur, knap
          Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

mooi maar alle drie zijn ze te centraal (maw horizon steeds in het midden) waardoor je in alle 3 de gevallen quasi geen ruimte meer hebt boven je schoorsteen.
            want als ze bij je eindwerk rekening houden met de gulden snede heb je problemen
            Last edited by devid; 6 januari 2010, 19:36.
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Voorkeur voor tweede omwille van de betere kleuren.
              (eerste iets te donker).
              Inderdaad wel spijtig dat de schoorsteen wat krap in het kader zit.
              Onderaan zou ik dan weer iets afdoen.

greetz
              Cheeta
              Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
              flickr

Comment

Bedankt voor jullie reacties. Komen uit een serie van 9.
                Waarom deze 3?
                1. Omdat hij de schoorsteen, die inderdaad te krap in het beeld staat er zachtjes uit verdwijnt. Hij is donkerder maar vindt dat ook wel iets hebben. Maar respecteer jullie opbouwende kritiek.
                2 en drie is witbalans, foto 2 is inderdaad warmer, maar toch spreekt dat koele mij ook wel aan.
                Dat van de gulden snede ben het er mee eens. Maar ben zo'n gelukkig mens mee die foto dat ik er niets van af durf te snijden. De gebouwen links maken ook deels de foto.
                De pluimen rook en het water misstaan niets.
                Alleen een vraagje? Een reactie was de toren staat scheef en ander zegt dit stoort niet dit hoort bij het perspectief. Zou jullie dit nader willen uitleggen aub?

Bedankt allen

Comment

Jouri, wat ik bedoelde met perspectief was dat jij aan een kant van de oever staat en een foto neemt die niet recht naar de overkant is maar zeg bijv 45 graden naar rechts. in dat geval zie je de oever van de overkant rechts veel verder en in dat geval kan die oever op de foto nooit niet recht staan - nu loopt hij rechts iets naar boven. Ik denk daarom ook dat er niets mis is met 'de horizon' in je foto's.
                  Dat er een toren scheef staat ontgaat mij ...

Salut,
                  Peter

Comment

Working...
                  X