Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleuren e.d.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kleuren e.d.

Hallo,

Vanmiddag een poging gedaan om enkele foto's te maken, maar ik had graag wat kritiek gehad op mijn eerste poging.. Dus hou je vooral niet in.

1/60, f5.6, ISO800
    Last edited by andylemaire; 31 december 2009, 10:01.
    Andy Lemaire

andylemaire.be

Re: Kleuren e.d.

Heb ze op Flickr gezien maar hier niet, je hebt wat problemen met bewegingsonscherpte en belichting, maar zonder exif kan er niet juist bepaald worden wat het probleem is.

Comment

1/60, f5.6, ISO800 voor beide.

Kritiek op de bewerkte versie mag ook altijd.
      Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

De 2de zie je in lucht een soort mast/schoorsteen, bij de bewerking wordt dit een klein 'vliegend' streepje. Dat zou ik weg photoshoppen voor de rest prettige feestdagen ;-)

Comment

Ik zie duidelijk een witte schoorsteen, maar ok ik versta je wel ergens.
          Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

Voor een eerste keer vind ik de eerste foto best ok. De 2e zegt me eigenlijk niks.

Bij de eerste zie je wel links en onderaan een wazige (grijzige) vlek/strook... Rook van iets? Zoniet, kan ik het niet thuisbrengen wat het is... Verder is het best een goede omzetting naar een duotoon, maar ik zou dat blauwe eruit halen en echt voor zwart/wit gaan. Maar dat kan smaak zijn...

Over het algemeen mogen je foto's wel groter gepost worden. 800px lange zijde ofzo. Is prettiger om te kijken dan zo'n klein beeldje. Althans, hier op't forum worden ze doorgaans zo "groot" gepost.

Veel succes nog!
            . fashion & artist photography
            . www.kurtvandeweerdt.be
            . twitter . facebook . flickr

Comment

Die wazige vlek is het hekwerk dat voor me stond.. Waren smalle openingen dus heb ik er het beste van gemaakt.
              De tweede foto was meer opvulling, en gewoon de goesting om hem te bewerken.
              Zwart/wit heb ik ook even willen doen maar ik was al best tevreden met dit 'klassieker' resultaat.

800px zal ik volgende voor zorgen, had geen idee welke afmetingen ik moest aannemen.
              Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

Eventjes formaten aangepast en een zwart/wit versie van de eerste toegevoegd.
                Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

De bw versie met het hoge contrast vind ik de beste, beetje beter kadreren (ok van achter een hek met alleen 50mm als max zit je met serieuze beperkingen natuurlijk) want die site heeft veel potentieel.

Comment

max 3 pictures toch?
                    Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

Waar staat dat?
                      Ik zie trouwens maar 2 verschillende foto's, met enkele bewerkte versies.
                      Je moet je tot 1 topic per dag houden, maar er staat niet dat je een max. van foto's hebt bij mijn weten?
                      Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

[Mod]
                        In het forumreglement kan je duidelijk lezen dat je 1 topic per forumonderdeel mag plaatsen, met daarin maximaal 3 foto's.
                        Je vindt ook informatie over afmetingen,... in het forumreglement.

Oorspronkelijk geplaatst door forumreglement
                        2.4. Maximaal aantal foto-onderwerpen per forum per dag.
                        Je mag 1 foto-onderwerp (topic) per dag in hetzelfde forum starten.
                        Dit topic mag bestaan uit 3 foto's (beginnershoek) of 3 foto’s (showcase en fotobeoordeling) (Let op dit veranderd vanaf 1/01/10)
                        ‘Fotoverhalen’ vormt een uitzondering. Je mag er maar 1 topic per week plaatsen, maar daarin mogen dan wel (max.) 10 foto’s opgenomen worden.

Deze regel geldt enkel voor de fotoforums . In de forums van de categorieën Camera's & Accessoires, Fotografie Technisch en Overige Forums mag je naar believen meerdere topics per dag starten.

Voor de duidelijkheid: er zit geen beperking op het aantal reacties dat je in topics plaatst. Doe dit zoveel je maar wil.
                        Ik stel voor dat je een nieuwe topic begint en daar de tweede reeks foto's in plaatst ? Want hier staan er nu teveel.

Comment

@Sannepoes heb er twee gewist. Blijkbaar had ik dat over het hoofd gezien.
                          Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

Geen probleem hoor
                            Het reglement is een hele boterham om door te nemen

Je mag de andere gerust in een ander topic opnieuw plaatsen, indien je dat zou willen.

Comment

Bedankt, maar zo tevreden was ik zelf niet over dat resultaat om er een nieuw topic over te beginnen. :-)
                              Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

Working...
                              X