Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste dslr foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mijn eerste dslr foto




    hey bd-members
    wat vinden jullie van deze foto?
    is mijn eerste close-up probeersel
    alsook de eerste keer dat ik een dslr gebruik
    nadat ik hier heel wat heb rondgeneusd en bijgeleerd...

    genomen: sluitertijd: 1/8 F11 iso400
    Last edited by waterfanaat; 28 december 2009, 13:35.
    canon eos 450D + 18- 55mm IS

  • #2
    Re: mijn eerste dslr foto

    Lekker flashy kleurtjes en interessante compositie. Enige minpuntje is dat hij wel wat druk overkomt met al dat detail. Heb je toevallig verscherpt? Het lijkt wat te veel. Zeker erg goed voor een eerste keer!

    Comment


    • #3
      Re: mijn eerste dslr foto

      bedankt voor je reactie alvast
      neen is niet verscherpt, maar mss is het staartje van de pompoen en de bloem samen is te veel?
      canon eos 450D + 18- 55mm IS

      Comment


      • #4
        Re: mijn eerste dslr foto

        Als binnenkomer niet slecht
        Wat mij het eerste opviel was de rechter bovenhoek. Ofwel meer ofwel geen.
        Eerste vereiste bij fotografie is licht. Aan je instellingen te zien was er niet veel licht.
        Probeer dit in het begin te vermijden. Hier is het je gelukt maar in andere gevallen zal het zo gemakkelijk niet zijn.
        Door het gebrek aan licht zijn je kleuren aan de fletse kant.
        Wat het drukke betreft, ik begrijp teun maar voor mij mag het.
        Robby BB
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

        Comment


        • #5
          Re: mijn eerste dslr foto

          thx voor je reactie, ja de foto was binnen genomen en ik kreeg niet meer licht...
          canon eos 450D + 18- 55mm IS

          Comment


          • #6
            Re: mijn eerste dslr foto

            De kleuren zijn helemaal niet flets. Weinig licht wil overigens helemaal niet zeggen dat de keuren flets zouden zijn, dat mag je mij dan toch wel eens uitleggen.

            Die drukte wordt niet enkel veroorzaakt door het steeltje en de bloem, maar ook door de nogal scherpe 'groene strepen' in de pompoen. Licht is zeker okee. Goed zacht.

            Comment


            • #7
              Re: mijn eerste dslr foto

              Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
              De kleuren zijn helemaal niet flets. Weinig licht wil overigens helemaal niet zeggen dat de keuren flets zouden zijn, dat mag je mij dan toch wel eens uitleggen.
              Kijk naar zijn exif, volgens mij bruisde het er niet van het licht. Hoe minder licht hoe slechter de kleuren tot hun recht komen. Lange sluiterstijd geeft meer ruis en iso 400 doet daar nog een schepje boven op. Ruis is ook niet bevorderlijk voor de kleuren
              Kijk naar het groen op de nerven dat ziet er toch niet zo groen uit hoe het normaal moet zijn.

              Blijft een feit dat men voor een foto steeds vodoende licht moet hebben, wat niet wil zeggen, en dat heeft met deze foto niets te maken, dat het steeds veel licht moet zijn.

              Maar zoals ik reeds gezegd heb geen slechte als binnenkomer
              Robby BB
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

              Comment

              Working...
              X