Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste lowkey zelfportret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste lowkey zelfportret


  • #2
    Re: Eerste lowkey zelfportret

    Helemaal niet slecht , het rechteroog is een beetje te zwart, misschien volgende keer iets oplichten met een reflectiescherm.
    Pas op ik ben ook nog maar pas bezig , ik ben in school deel 3 van fotografie aan't volgen = werken met flitsen en het is heel interesant maar ook moeilijk.

    Comment


    • #3
      Re: Eerste lowkey zelfportret

      Ik ga mij binnenkort eens inschrijven voor een cursus.
      Ik heb nog geen enkele les gevolgd, mijn prille kennis is allemaal autodidactisch.
      Bedankt voor je reactie.

      Even vermelden dat ik trouwens geen externe flits heb of andere studio materialen.
      Ik heb dit met een spot gedaan van een halogeenlamp die ik kan verdraaien via een armpje.
      Last edited by Faun; 27 december 2009, 11:47.

      Comment


      • #4
        Re: Eerste lowkey zelfportret

        Ik heb intussen geprobeerd de raw-foto bij te werken in lightroom, als ik de exposure omhoog doe, dan wordt de foto aan de rechterkant een stuk minder donker, maar wordt de linkerkant opeens veel te licht. Iemand een idee?

        Comment


        • #5
          Re: Eerste lowkey zelfportret

          Ik vind het nog redelijk goed gelukt.
          Alleen mis ik wat scherpte
          Zelfportretten is niet zo gemakkelijk.
          http://www.flickr.com/photos/45623104@N04/
          http://www.facebook.com/MichelleReggersPhotography

          Comment


          • #6
            Re: Eerste lowkey zelfportret

            Tips voor meer scherpte? Diafragma nog meer open?
            Kan niet goed zien waar ik op scherpstel eh

            Comment


            • #7
              Re: Eerste lowkey zelfportret

              Oorspronkelijk geplaatst door Faun Bekijk bericht
              Tips voor meer scherpte? Diafragma nog meer open?
              Kan niet goed zien waar ik op scherpstel eh
              Als ik zelfportret maak dan heb ik altijd heel veel foto's. Ik heb niet echt tips misschien iemand anders.
              Uw oog is wel wat scherp maar voor mijn mocht het nog wat scherper
              http://www.flickr.com/photos/45623104@N04/
              http://www.facebook.com/MichelleReggersPhotography

              Comment


              • #8
                Re: Eerste lowkey zelfportret

                ik zou er aan de linkerkant toch een stuk afhalen. Kreukels in je shirt is nou niet echt mooi. Ook z/w omzetting kan wel wat mooier. Huid is nu te grijs.
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste lowkey zelfportret

                  Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                  ik zou er aan de linkerkant toch een stuk afhalen. Kreukels in je shirt is nou niet echt mooi. Ook z/w omzetting kan wel wat mooier. Huid is nu te grijs.
                  Ok, die kreukels komen omdat ik een blad papier voor m'n spot hou (soort creatieve softbox )

                  Tips voor betere z/w omzetting?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eerste lowkey zelfportret

                    Oorspronkelijk geplaatst door Faun Bekijk bericht
                    Ok, die kreukels komen omdat ik een blad papier voor m'n spot hou (soort creatieve softbox )

                    Tips voor betere z/w omzetting?
                    Als je een blad papier voor de spot houdt (als softbox) kan je misschien aan de andere kant een stuk papier of isimoplaat houden om het licht wat te laten reflecteren op de andere hoofdhelfd. Nu vind ik de rechterkant wat te donker.
                    (Hoe je dan de afstandsbediening zult hanteren is dan een ander probleem)
                    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eerste lowkey zelfportret

                      Ik weet niet of ik het meteen beter vindt, ik heb wat geprobeerd met de commentaar rekening te houden en nabewerking opnieuw gedaan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eerste lowkey zelfportret

                        Oorspronkelijk geplaatst door Faun Bekijk bericht
                        Ik heb intussen geprobeerd de raw-foto bij te werken in lightroom, als ik de exposure omhoog doe, dan wordt de foto aan de rechterkant een stuk minder donker, maar wordt de linkerkant opeens veel te licht. Iemand een idee?
                        Om verder te gaan op dit (al vind ik het zo een goede foto) in photoshop kan je gemakkelijk met masker en wat verloopjes de rechterkant subtiel lichter maken.
                        in lightroom gaat dat ook maar zo ver gaat mijn kennis niet
                        Canon EOS 50D + 17-55 + Tamron 90mm Macro + Canon ex 430 II
                        www.moosedesign.be

                        flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eerste lowkey zelfportret

                          In lightroom zou het normaal met die brush moeten werken maar het trekt op niet veel
                          Toch eens via photoshop proberen dan

                          Vind je die nieuw geposte foto beter of niet?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eerste lowkey zelfportret

                            Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                            Als je een blad papier voor de spot houdt (als softbox) kan je misschien aan de andere kant een stuk papier of isimoplaat houden om het licht wat te laten reflecteren op de andere hoofdhelfd. Nu vind ik de rechterkant wat te donker.
                            (Hoe je dan de afstandsbediening zult hanteren is dan een ander probleem)
                            Ik heb geen afstandsbediening Ik heb een vrij lange arm zodat ik camera enerzijds vasthoudt (vrij gevaarlijk eigenlijk ) en met papier softbox gebruik.
                            Anderzijds, als ik die een 2e stuk papier zou gebruiken ben ik wel wat het "donkere" effectje kwijt aan de rechterkant, of niet?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eerste lowkey zelfportret

                              Het oog is scherp, maar de lijn tussen licht en donker is veel te grillig. Die zou ongeveer recht moeten zijn.
                              Je zal beter moeten "mikken" met de belichting.
                              Vriendelijke groet,

                              Jos

                              Comment

                              Working...
                              X