Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Eerste lowkey zelfportret
Collapse
X
-
-
Re: Eerste lowkey zelfportret
Helemaal niet slecht , het rechteroog is een beetje te zwart, misschien volgende keer iets oplichten met een reflectiescherm.
Pas op ik ben ook nog maar pas bezig , ik ben in school deel 3 van fotografie aan't volgen = werken met flitsen en het is heel interesant maar ook moeilijk.
-
Ik ga mij binnenkort eens inschrijven voor een cursus.
Ik heb nog geen enkele les gevolgd, mijn prille kennis is allemaal autodidactisch.
Bedankt voor je reactie.
Even vermelden dat ik trouwens geen externe flits heb of andere studio materialen.
Ik heb dit met een spot gedaan van een halogeenlamp die ik kan verdraaien via een armpje.Last edited by Faun; 27 december 2009, 12:47.
Comment
-
Ik heb intussen geprobeerd de raw-foto bij te werken in lightroom, als ik de exposure omhoog doe, dan wordt de foto aan de rechterkant een stuk minder donker, maar wordt de linkerkant opeens veel te licht. Iemand een idee?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Faun Bekijk berichtTips voor meer scherpte? Diafragma nog meer open?
Kan niet goed zien waar ik op scherpstel eh
Uw oog is wel wat scherp maar voor mijn mocht het nog wat scherper
Comment
-
ik zou er aan de linkerkant toch een stuk afhalen. Kreukels in je shirt is nou niet echt mooi. Ook z/w omzetting kan wel wat mooier. Huid is nu te grijs.D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk berichtik zou er aan de linkerkant toch een stuk afhalen. Kreukels in je shirt is nou niet echt mooi. Ook z/w omzetting kan wel wat mooier. Huid is nu te grijs.
Tips voor betere z/w omzetting?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Faun Bekijk berichtOk, die kreukels komen omdat ik een blad papier voor m'n spot hou (soort creatieve softbox )
Tips voor betere z/w omzetting?
(Hoe je dan de afstandsbediening zult hanteren is dan een ander probleem)Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Faun Bekijk berichtIk heb intussen geprobeerd de raw-foto bij te werken in lightroom, als ik de exposure omhoog doe, dan wordt de foto aan de rechterkant een stuk minder donker, maar wordt de linkerkant opeens veel te licht. Iemand een idee?
in lightroom gaat dat ook maar zo ver gaat mijn kennis nietCanon EOS 50D + 17-55 + Tamron 90mm Macro + Canon ex 430 II
www.moosedesign.be
flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk berichtAls je een blad papier voor de spot houdt (als softbox) kan je misschien aan de andere kant een stuk papier of isimoplaat houden om het licht wat te laten reflecteren op de andere hoofdhelfd. Nu vind ik de rechterkant wat te donker.
(Hoe je dan de afstandsbediening zult hanteren is dan een ander probleem)
Anderzijds, als ik die een 2e stuk papier zou gebruiken ben ik wel wat het "donkere" effectje kwijt aan de rechterkant, of niet?
Comment
Comment