Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Redelijk "standaard" plaatje. Het bijzondere is de kerstboom, misschien had je die er dan ook meer moeten laten uitkomen (wat meer belichten). Je moet trouwens zowiezo wat overbelichten want je sneeuw is wat blauw (zie fotograferen in de sneeuw en de gevolgen voor je witbalans). Ben nu wel aan het denken of de kleuren van de lucht/het water dan nog zo mooi zouden zijn, maar als collega-beginner zou ik het gewoon eens proberen.
Wel goed dat de boom niet centraal staat, al mocht hij denk ik nog een tikkeltje naar links.
Canon Eos 450D
Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM
Je hebt een goed moment van de dag gekozen, met mooie zachte kleuren in de lucht. De boom is mooi scherp en je hebt eraan gedacht om hem uit't midden te houden
Ik zou zeggen: klaar voor wat meer gedurfd werk!
Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens Flickr albumHomepage
Redelijk "standaard" plaatje. Het bijzondere is de kerstboom, misschien had je die er dan ook meer moeten laten uitkomen (wat meer belichten). Je moet trouwens zowiezo wat overbelichten want je sneeuw is wat blauw (zie fotograferen in de sneeuw en de gevolgen voor je witbalans). Ben nu wel aan het denken of de kleuren van de lucht/het water dan nog zo mooi zouden zijn, maar als collega-beginner zou ik het gewoon eens proberen.
Wel goed dat de boom niet centraal staat, al mocht hij denk ik nog een tikkeltje naar links.
Bedankt voor de reactie
Meer naar links was moeilijker omdat er rechts bomen staan maar zal vervolg betere positie innemen.
Over belichtingen moet ik nog verder experimenteren nu dat er nog sneeuw ligt
To boldly go where no man has gone before (Star Trek)
Comment