Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• waarom

Beste forum bezoekers waarom zijn mijn foto's zoals dit totaal niet scherp..
    Deze is geschoten op een statief

Stand - AV
    ISO - 100
    F - 10
    + 1,7 stap
    Sluitertijd - 1/16 Sec
    Wit balans - Automatisch
    Ingesteld op de 2 SEC dus ik raak niets aan bij het afduwen en het was windstil

Canon EOS 450D

Lens 18/55 - 55/250

Re: waarom

1/16 sec als sluitertijd ! Onmogelijk om hiermee scherpe beelden van bewegende objecten te krijgen.
    Last edited by Grupello; 20 december 2009, 19:41.

Comment

Jij en je camera mogen stilstaan.....maar als aan de andere kant bewogen wordt krijg je bewegingsonscherpte.
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

De beweging die je ziet is niet van je camera, maar van de beesten die bewegen.
        Hogere sluitertijd zorgt ervoor dat de beweging "bevriest"
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Ik schiet op de AV stand en dan stelt hij de sluitertijd toch zelf in op welke stand had ik deze foto dan moeten nemen graag wat meer uitleg over hoe en wat

Had ik dan de TV stand moeten gebruiken waardoor hij de F nummer zelf instelt
          Last edited by jeepney; 20 december 2009, 19:46.
          Canon EOS 450D

Lens 18/55 - 55/250

Comment

1/15 op 200mm een goeie stabilisatie in de lens of camera en een super vast hand houden dit niet.

om scherpe beelden te hebben is de gulden regel aantal ... mm = 1/... sluitertijd.
            een voorbeeld: 200mm is 1/200 of meer
            nikon stuff

Comment

Hey juppekes

Ik heb geleerd op de M-stand te werken, dan heb je alles zelf in de hand

Dus hier zou ik de iso wat hoger zetten, dan kan de sluitersnelheid wat rapper en heb je scherpere beelden

Het is soms zelfs een beetje zoeken naar de instellingen
              Bootjes

Comment

Je moet de sluitertijd manueel instellen. Hangt ook af welke bewegende beelden je wil fotograferen, een strikt minimum is, volgens mij, 1/125 sec. Hoe je dit precies doet op je toestel weet ik uiteraard niet. Best vragen aan iemand die een identiek toestel heeft. Op dit forum hier zijn er genoeg die met een CANON EOS 450D werken. Wat ik doe is altijd wat test foto's nemen en zo de sluitertijd aanpassen.

Comment

Jouw manier van denken en jouw werkmethode is goed om een vaststaand onderwerp ( vb. standbeeld) te fotograferen. Dat standbeeld gaat niet rondlopen hé. Daarbij is een lange sluitertijd wel mogelijk.
                  Ga je nu bewegende onderwerpen fotograferen dan moet je (als je op de AV stand wil blijven werken) een groter diafragma gaan nemen om zodoende je sluitertijd hoog genoeg te krijgen om die bewegende onderwerpen scherp op de plaat te krijgen.
                  Is je sluitersnelheid nog niet kort genoeg met een max diafragma dan moet je de ISO verhogen (hoe diafragma/ISO te wijzigen... zie handleiding, van zelf op te zoeken leer je meer dan dat je het op een schoteltje krijgt ).
                  Je kan ook op TV gaan werken. Daar stel je zelf de sluitersnelheid in en de camera kiest het nodige diafragma eventueel ook ISO verhogen.
                  Werken op de M-stand, dan ben je baas over snelheid, diafragma en ISO. Dat is ook een mogelijkheid.
                  Kortom...eerst nadenken alvorens op het knopje te drukken.
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Iedereen bedankt voor deze uitleg en ik begrijp dat sommige mensen zeggen lees de handleiding en ik weet heus wel waar de knoppen staan waar men de camera mee moet instellen maar hoe dat is een andere zaak en dat staat niet altijd goed beschreven in de handleiding of te moeilijk uitgelegd daarom denk ik dat vele mensen soms beter af zijn met een uitleg via dit forum zoals nu weer het geval is en voor mij ook beter verstaanbaar , dus gevorderden en professionelen blijven posten u helpt er echt wel de beginners mee vooruit..
                    Canon EOS 450D

Lens 18/55 - 55/250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                      1/15 op 200mm een goeie stabilisatie in de lens of camera en een super vast hand houden dit niet.

om scherpe beelden te hebben is de gulden regel aantal ... mm = 1/... sluitertijd.
                      Hallo David_ve : je bedoelt natuurlijk, in je voorbeeld, "200mm = 1/200 of MINDER". Met andere woorden een nog kortere sluitertijd dan 1/200.

Comment

idd, foutje van mijn kant! met meer wou ik zeggen groter getal 1/250 - 1/300 - ...
                        maar idd 't zorgt voor verwarring!
                        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht

Doet niet terzake.
                          Lees toch eens waar het om gaat man.....

Comment

ik denk een bewegend beeld dat je minsten 1/60 nodig hebt
                            spelen met de instellingen tot je op een kortere sluiter komt test dit met autos trekken die voorbijrijden en probeer ze scherp te krijgen
                            Groetjes Niko
                            Niko D300s - Nikon AF NIKKOR 50mm 1:1.8 D - Nikon AF-S Micro NIKKOR 60mm 1:2.8 G ED

Comment

Working...
                            X