Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

winterfoto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• winterfoto

Dit is mijn eerste foto die ik hier post op dit forum.
    Bedankt voor uw meningen....

- Camera Model: Nikon D3000
    - Lens: AF-S DX NIKKOR 55-200 mm VR-teleobjectief
    - Sluitertijd: 1/1250
    - Diafragma: f4
    - ISO: 100
    of
    Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

Re: winterfoto

De foto is lekker scherp, je hebt duidelijk op de compositie gelet (horizon weg van het midden) en het geheel straalt rust uit. Ik gok dat je water nog rustiger had kunnen worden als je een langere sluitertijd had gekozen, en een kleiner diafragma (=groter getal). Meestal is de lens het allerscherpst rond f/8.

Ik denk dat je foto nog beter zou worden als je wacht tot de zon nog een beetje lager staat, en dan EV-0.7 instelt of zo. Je lucht zal dan mooi blauw worden. Veel plezier met de hobby
    Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
    Flickr album Homepage

Comment

Dat belooft want dit is een mooie compositie, de kronkelende lijn doet het. Ergens heb ik de indruk dat alles wat naar rechts helt, maar dat kan gezichtsbedrog zijn.

Comment

Thx voor de commentaar!
        Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

Comment

mooie plaat.. mss nog es teruggaan als het tijdstip wat later is, en de kleurtjes wat 'voller' worden..

Comment

Ik stem volledig in met de bovenstaande reacties, en, inderdaad, even een ander tijdstip kiezen, lensscherpte in het oog houden (f-stop) en topfoto zal verschijnen

Comment

Working...
            X