Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Portret

En nogmaals een post, deze keer geen landschap (http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ie-289614.html) maar een portret ==>

Camera: Panasonic DMC-FZ8 / Shutter speed 10/1000sec / F-stop: f/3,6 / ISO:100 / Focal length: 6,8mm / No flash / Metering mode: Pattern

Commentaar, tips zijn welkom!

Frederik.
    Last edited by fredduc; 10 december 2009, 23:09.

Re: Portret

Ik hou wel van dit beeld, zo door de haren.. en een knap model...

maar...
    De schuine compositie kan mij persoonlijk niet bekoren en de uitgebrande achtergrond vind ik storend. Volgende keer een mooiere achtergrond zoeken.

Groeten
    Mipstoo

Comment

leuke pose maar het haar is wat groen.
      dacht trouwens dat je nu een G10 had?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik denk dat het links wat te hard belicht is en misschien zelfs ietsiepietsie overbelicht. Ik zou ook voor een andere compositie kiezen: gewoon klassiek recht, ipv scheef, denk ik dat de foto mooier zou zijn. (Allez, 't is al een mooie foto, hé... Maar je vraagt om een paar bemerkingen... )

Comment

Dank je wel voor de reacties, absoluut géén probleem.

De harde belichting: de linkerzijde is inderdaad iets te hard belicht - lichte neiging naar overbelichting. Het haar dat ietwat groen ziet: heeft dat er niet mee te maken? Er stond een zeer harde zon toen (middagzon!), en, inmiddels heb ik al meer gelezen over "stops" en dergelijke, dus ik kan verder oefenen. Oefening baart ...

De pose: ik vond het wel origineel, en, de spontaniteit komt wel naar boven mijns inziens, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.

Mijn conclusie: ik ga de foto eens wat bewerken, en, proberen een andere invulling van de achtergrond te verzorgen. Ik post dan wel het resultaat van die oefening (want ik moet eerst opzoeken hoe ik dat moet doen...).

Tot later dus.

PS: Commentaar op mijn landschapsfoto is ook welkom! En wat de G10 betreft: foto's gemaakt met dat toestel volgen binnenkort.

Comment

Nog even iets toevoegen: bedankt voor het compliment 'mooi model', het is mijn vriendin, en, ze glundert op dit moment

Comment

Hallo,

Bij deze de bewerking:

Ik ga de foto mijns inziens wel nooit meer helemaal goed krijgen... Teveel informatie verloren wegens die overbelichting, niet?

Een andere vraag: wat met dat haar?

Enig commentaar? Alvast dank.

Comment

Working...
              X