Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De reus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De reus

Is het dit wat het daadwerkelijk doet zie foto in topic
    Dus de 120 ( ND4 )is degene die je zou aanraden..

Hoi, Ik wil een van deze twee filters gaan aanschaffen voor het P-systeem, maar weet niet goed welke. :clown: Er is bijzonder weinig info te vinden over een vergelijking tussen de 120 en 121M. Heeft iemand een vergelijkende test van beide filters? :rolleyes: Alvast bedankt! Jochen
    Canon EOS 450D

Lens 18/55 - 55/250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht

Spotlichtmeting is inderdaad één ding, maar als je het doet, zoals in het topic dat bouk aanhaalt, ga je een zwaar onderbelichte foto hebben.
      en als je dat combineert met schieten in RAW.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        Je hebt bij Cokin twee types neutraal grijze gradatiefilter: de 120 en de 121. De nr 121 heeft een zwaardere dekking.
        Ik gebruik de volgende filters van Cokin nogal eens :
        These graduated filters measure 150 x 100mm to allow for perfect positioning
        Z121L : ND2 1 stop Light Grad.
        Z121M : ND4 2 stop Medium Grad.
        Z121S : ND8 4 stop Soft Grad. "S" refers to soft graduation, as this is a much darker filter the gradiation is softer and less obvious on the finished picture.

toch wel interessant af en toe.
        Mvg,David
        [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          en als je dat combineert met schieten in RAW.
          grt,bouk.
          Dan blijf je een onderbelichte foto hebben, die gaat ruizen, omdat je hem oplicht.
          Ik heb 't al gezegd... spotlichtmeten op het gras, en dat gaat 9/10 keer juist zijn.
          We hebben trouwens allemaal een digitale camera en een histogram op die camera.
          Je kan zoveel plaatjes van hetzelfde landschap maken als je wil, tot je een rechts belichte foto hebt. Bovendien zit vandaag de dag in zowat alle camera's software die de schaduwen doet oplichten, en dan ben je meteen van die te donkere partijen af (niet dat ik het gebruik, ik zie de dingen graag zoals ze zijn).

Mvg

Chris

Comment

Working...
          X