Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn poloke jhonnybak ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mijn poloke jhonnybak ???

kzal hier ook nog eens mijn vw polo in kaart brengen hé

focuslengte 24mm
    F stop F5.6
    sluitertijd 1/125sec
    iso 200

focuslengte 34mm
    Fstop F4.5
    sluitertijd 1/640
    iso 800 (totaal verkeerde instelling)

laat de reacties maar komen
    grts
    Last edited by nic_art; 14 december 2009, 19:19.
    Nikon D5000 15-55m 18-200

Re: mijn poloke

Ik vind de foto's niet slecht van licht, scherpte, en ook niet van instellingen. ISO 800 moest niet, maar 't valt niet op.

Composities zijn te centraal, en de standpunten gewoon. Als je zo'n foto's wil laten knallen, doe je dit best door aparte standpunten en een spannende compo.
    Naar de reflectie op de wagens toe... die kan je voor een groot stuk wegwerken door een polarisatiefilter (circulaire) te gebruiken. Als je veel wagens denkt te gaan fotograferen, ga je je die toch best aanschaffen. Hou er rekening mee dat je met een polarisatiefilter 1,5 stop lichtverlies hebt, dus dan zal je her en der die ISO800 nog wel eens van doen hebben.

Mvg

Chris

Comment

[Mod]
      De foto's zijn groter dan de toegestane forumafmetingen. Gelieve de foto's te verkleinen (Max. 900 pixels aan de langste zijde) en weer zichtbaar te plaatsen.

Comment

fotos aangepast

@ festinalente
        bedankt voor de opbouwende comment heb eindelijk al een polarisatiefilter maar hier inderdaad niet gebruikt
        grts

Comment

Voor die eerste foto zou ik een andere locatie gekozen hebben, zoals bij je tweede foto. Zo'n laagvlieger hoort niet thuis op een grasveldje lijkt me
          Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

Comment

Over de fotokwaliteit spreek ik me niet uit, maar ik vind de kleur van je auto niet mooi. Zwart met een beetje rood. Nee, sorry.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Over de fotokwaliteit spreek ik me niet uit, maar ik vind de kleur van je auto niet mooi. Zwart met een beetje rood. Nee, sorry.
              waarom niet?

the A-team had dat ook ;-)
              þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
              Freelance bedrijfsfotograaf
              klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

Ik vind het nogal een Johnnybakske.

Da's persoonlijke smaak he.

The A-team was jaren 80, nu zijn we in t nieuwe millenium.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

ik vind het net wel! GTI style!
                  WFJ

Comment

Ik ben hier geen moderator, maar deze discussie lijkt me ééntje voor op het cartuning forum. Het gaat hier over foto's en niet over kleuren van auto's .
                    Het gaat dus niet over hoe dat de wagen eruit ziet, maar over hoe je hem er het best laat uitzien op een foto, en dan praten we niet over "herspuiten".

Mvg

Chris

Comment

Soms gaat het hier op de site ook helemaal nergens over

Comment

Ik vind het nogal een Johnnybakske.
                        Da's persoonlijke smaak he.
                        The A-team was jaren 80, nu zijn we in t nieuwe millenium.
                        Zoals FestinaLente reeds opmerkte doet dit er eigenlijk niet toe, al staat er een rode met witte stippen, het zijn de foto's die hier besproken worden.
                        Bij een modelfotograaf breek je toch ook zijn modellen niet af (jij mss wel kweet niet, ieder zen hobby)

Nu over de foto's, dergelijk wagens vragen een ruige omgeving (zoals foto 2). Zou dus je eigen wagen nog eens herproberen en dat grasveld niet meer opzoeken.
                        Gebruik je pola filter, geeft mooier resultaat.
                        Van standpunten zou ik meer gaan zoeken naar zicht op de neus of extreem laag bij de grond of mss zelfs hoog de lucht in. Een extreme wagen vraagt een extreem standpunt (zie eens hier op forum zitten nog paar tussen die graag wagens fotograferen, hun eigen of iemand anders zen wagen)

Is hier nog niet gezegd maar pas op met de nummerplaten, meeste werken deze weg (wel proper wegmerken) of hang iets anders in de plaats.

Over foto 2, wel nog even opmerken dat er linksboven, naar de toren toe, een lichte uitbranding is in de lucht.

Kortom: goeie pogingen met plaats op verbetering. Oefenen en zal wel lukken

grtz
                        'Keep on Clicking'
                        Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

alvast bedankt voor de comments (en de verdediging)
                          dat iemand zegt dat mijn wagen totaal zijn smaak niet is baart me niks
                          maar dat iemand zegt dat mijn wagen een jhonnybak is baart me weel zorgen
                          de polo is gewoon verlaagd en momenteel op wintervelgen met een rood lijntje en verder enkel de stanadaart gti parts ? wat is hier nu jhonny aan ?
                          in mijn ogen is een jhonnykar zo ene met kilo's polyster 120 neonlapekes en chrome wielschijven ?
                          nu even terug ontopic
                          het lukte me maar niet om he hemel te kunnen shooten zoals hij echt was redelijk helder maar toch witte bewolking iemand enig idéé hoe dit komt ?

grts nic art

Comment

Met die velgen eronder vind ik hem ook wat jhonny, maar misschien met je zomervelgen weer niet? (mijn auto trekt nu ook op niets met wintervelgen erop...)

Maar on-topic nu:
                            Misschien dat je wat hebt aan deze site? Heb er in ieder geval al redelijk wat informatie op gevonden die ik nog niet wist

En ik dacht dat je wolkenprobleem kwam doordat je lichtmeting gebeurt op de auto (die donker is) en daardoor wordt alles op je foto wat lichter. Maar ik denk dat anderen je een veel beter antwoord kunnen geven...
                            Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

Comment

Re: mijn poloke jhonnybak ???

autokenners vind je hier dus niet echt, dus never mind hun uitspraken.

Ik denk verder dat een ander standpunt en die ene wat lagere ISO beter zullen uitkomen. Ga gerust nog eens terug naar van die fabrieken of dergelijke en trek een hele hoop foto's met verschillende instellingen. Dan kies je de beste er uit en kijk je naar die instellingen en probeer je opnieuw met deze!

Succes.
                              WFJ

Comment

Working...
                              X