Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kerstsfeer in brugge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kerstsfeer in brugge

    In het kader van de cursus fotografie de koude getrotseerd om de sfeer in brugge tijdens de kerstdagen vast te leggen.


  • #2
    Re: kerstsfeer in brugge

    wat was de opdracht?
    Ik vind dit niet zo'n mooie foto hoor.
    compositie en inhoud zijn niet zo boeiend.

    Comment


    • #3
      Re: kerstsfeer in brugge

      Moet helaas mijn voorganger gelijk geven.
      Misschien ook een iets te lange sluitertijd? Alles lijkt een beetje te overbelicht naar mijn mening...
      En ik denk dat er ook wat veel op de foto staat wat de aandacht trekt... Ik denk dat je die toren met dat licht wilde tonen, maar hij komt niet zo echt goed uit de foto... Er zijn verschillende dingen verspreid over heel de foto die mijn aandacht vragen als ik naar je foto kijk eigenlijk, en iets zegt me dat dit niet goed is...
      Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

      Comment


      • #4
        Re: kerstsfeer in brugge

        Posters hierboven hebben volgens mij gelijk.
        Ik had eerder voor een van deze compo's gekozen van op die plaats. De kerstversiering helemaal linksonder maakt er nu niet direct een kerstsfeer van, dus storen ze eerder dan dat ze er iets aan toevoegen. Let wel, dit is allemaal volgens mijn bescheiden mening hé !!
        Ik heb dit even vlug-vlug in mekaar gestoken enkel en alleen maar om mijn idee over de compo neer te pennen. Indien gewenst verwijder ik de foto.

        EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

        Comment


        • #5
          Re: kerstsfeer in brugge

          Waarom doe je dit nu? Een afgrijselijke collage vol onscherpte en dan nog een vreselijk slechte crop!

          Betreft de foto... de opdracht (kerstsfeer) vind ik er niet echt in terug. De kerstsfeer vind je volgens mij meer terug aan de markt en in de winkelstraten.
          Uiteraard is de Rozehoedkaai een populaire stek om je foto te nemen. Persoonlijk had ik het standbeeld van Breydel & De Koninck beklommen en van daaruit een paar shots genomen. hehehe, maar je zou er waarschijnlijk geen minuut opstaan.

          Betreft je foto zelf... ik vermoed dat je de "lights"-schuiver nogal redelijk opengetrokken hebt?
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

          Comment


          • #6
            Re: kerstsfeer in brugge

            Als ik je instellingen bekijk dan zie ik dat je het diafragma verkeerd hebt ingesteld voor deze opname, die stond op 2.8 en voor avondfotografie moet die tussen 11 en
            16 staan. Had je iets meer naar links gekeken dan had je gezien dat er momenteel kerstverlichting hangt in de boom. Het is wel een mooie locatie maar er zijn andere plaatsen waar je de kerstfeer in Brugge veel beter kunt weergeven.

            Voor de kerstballen in de boom zie: http://forum.belgiumdigital.com/f40/...er-192653.html
            Nikon.

            Comment


            • #7
              Re: kerstsfeer in brugge

              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
              Waarom doe je dit nu? Een afgrijselijke collage vol onscherpte en dan nog een vreselijk slechte crop!

              B
              Goed lezen he beste. Ik weet ook wel dat dit zeer onscherp is. Ik wou enkel aantonen (3 verschillende) wat een eventuele kadrering van die toren had kunnen zijn van op DIE plaats. Niet achteraf van de originele foto een uitsnede maken. Dat was de reden van die collage. Niks meer niks minder.
              EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

              Comment

              Working...
              X