Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
deze zat op de muur rustig te zonnen, tot ik besloot dat hij wel toe was aan wat warmte binnen. Kon hij ook nog even model spelen terwijl de warmte aangenaam was.
alle commentaar is welkom...
bedankt voor het kijken
Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.
Spreekt me wel aan, is niet echt meer een 'beginners' probeersel hé
Compo en belichting zijn goed. Scherpte ligt goed
Ik zou wel net een ietsje grotere scherptediepte veld gebruiken of die herpositioneren zodat het voorste pootje ook helemaal scherp komt en niet een stukje ervan
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
het was eigenlyk wel een lucky shot. Beestje loopt alweer vrij in de tuin, anders zou ik met plezier een iets grotere DOF proberen.
Ik heb moeite met m'n eigen foto's te beoordelen. Zeker om ze niet in de beginnershoek te zetten, als ik zie wat daar tussenstaat is dit gewoon prullenbakvulling.
Thx voor de positieve reacties
Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.
De zin "Zeker om ze niet in de beginnershoek te zetten, als ik zie wat daar tussenstaat is dit gewoon prullenbakvulling." vind ik wat bevreemdend als ik jouw zeer geslaagde foto zie??? Lijkt me toch geen beginnersfotootje
de foto vind ik ok ,goeie scherpte ,wel iets te weinig DOF (F 6.3 is wel een beetje weinig voor zo een groot insect),de scherpte ligt wel op de goede plaats nl de ogen maar het ware nog mooier als het kopje helemaal scherp was geweest ,de compo is ook ok,alleen spijtig dat zijn voelspriet er niet helemaal opstaat ,en zelf vind ik de kleuren te hard ,ik denk teveel verzadiging toch kan gemakkelijk uit de beginnershoek volgens mij
@fredduc: het is wat moeilijk verwoord, maar wat ik eigenlijk wou zeggen is dat ik niet wil posten in de respectievelijke macro en close-up omdat ik vind dat mijn foto zeker niet kan tippen aan wat daar soms instaat (al staan er soms ook wel tussen die er eigenlijk niet zouden horen). Dit is volledig eigen beoordeling.
@bopatje: de spriet was véél te lang om nog helemaal op de foto te kunnen
Comment