Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

huis van kaarten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • huis van kaarten

    Dit is een van mijn beginnersfoto's
    ik heb deze gekozen omwillen van de compositie en het licht

    opbouwende kritiek is steeds welkom

    "there are always two people in every picture: the photographer and the viewer."
    Ansel Adams

  • #2
    Re: huis van kaarten

    Ik heb wat moeite met
    -de keuze van de scherpte in de top van het huisje
    -de keuze van de kaart die de aandacht trekt

    Kies als kaart een 'aas' en leg daar de scherpte.
    Volgens mij krijg je met dezelfde opstelling een totaal ander, naar mijn smaak, een beter beeld.
    Als het resultaat is zoals jij het bedoelde, dan mag je mijn opmerking gerust negeren.

    Comment


    • #3
      Re: huis van kaarten

      Ik volg Lut volledig.
      Leuk gespeeld met scherptediepte, dus goeie oefening, maar scherpte diepte dient oa om de aandacht op iets te vestigen (of minder belangrijke delen uit de aandacht te houden) en de opbouw van een foto moet zo zijn dat de (diepte)lijnen van de foto je naar dat aandachtspunt leiden.
      In jouw foto word je aandacht naar de schoppen-8 getrokken, compo en licht zijn niet slecht, maar ik zou het voorstel van Lut toch ook maar eens proberen
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #4
        Re: huis van kaarten

        Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
        Ik heb wat moeite met
        -de keuze van de scherpte in de top van het huisje
        -de keuze van de kaart die de aandacht trekt

        Kies als kaart een 'aas' en leg daar de scherpte.
        Volgens mij krijg je met dezelfde opstelling een totaal ander, naar mijn smaak, een beter beeld.
        Als het resultaat is zoals jij het bedoelde, dan mag je mijn opmerking gerust negeren.
        bedankt ik zal er de volgende keer rekening mee houden
        "there are always two people in every picture: the photographer and the viewer."
        Ansel Adams

        Comment

        Working...
        X