Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb wat moeite met
-de keuze van de scherpte in de top van het huisje
-de keuze van de kaart die de aandacht trekt
Kies als kaart een 'aas' en leg daar de scherpte.
Volgens mij krijg je met dezelfde opstelling een totaal ander, naar mijn smaak, een beter beeld.
Als het resultaat is zoals jij het bedoelde, dan mag je mijn opmerking gerust negeren.
Ik volg Lut volledig.
Leuk gespeeld met scherptediepte, dus goeie oefening, maar scherpte diepte dient oa om de aandacht op iets te vestigen (of minder belangrijke delen uit de aandacht te houden) en de opbouw van een foto moet zo zijn dat de (diepte)lijnen van de foto je naar dat aandachtspunt leiden.
In jouw foto word je aandacht naar de schoppen-8 getrokken, compo en licht zijn niet slecht, maar ik zou het voorstel van Lut toch ook maar eens proberen
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Ik heb wat moeite met
-de keuze van de scherpte in de top van het huisje
-de keuze van de kaart die de aandacht trekt
Kies als kaart een 'aas' en leg daar de scherpte.
Volgens mij krijg je met dezelfde opstelling een totaal ander, naar mijn smaak, een beter beeld.
Als het resultaat is zoals jij het bedoelde, dan mag je mijn opmerking gerust negeren.
bedankt ik zal er de volgende keer rekening mee houden
"there are always two people in every picture: the photographer and the viewer."
Ansel Adams
Comment