Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste blending (photomatix)+Update aanpassingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste blending (photomatix)+Update aanpassingen

    Had twee foto's genomen van een zonsopgang, gelet op het detail in de donkste- als lichtste gedeelten. Mijn D40 heeft geen auto bracketing, dus manueel met statief. Twee foto's met verschil van twee stop's. Vandaag aan 't experimenteren geweest met blending. Later in NX2 contrasten (rood en groen) beetje opgeschroefd, bijgesneden en verscherpt.
    Graag jullie mening? Eventueel tips?
    Grtn Werner



    Update:
    Voor het blenden heb ik de contrasten wat verhoogd bij de lichtere foto (meer kleur te krijgen na blending).
    Blending in Photomatix.
    Nabewerking CaptureNX2.
    Doel: Bomen minder plastiekachtig en warmere kleuren.
    Uitsnijding is maar bijzaak.
    Geslaagd of niet geslaagd?
    Grtn Werner.

    Last edited by Wicon; 8 december 2009, 14:45. Reden: Post nieuwe foto
    D-700 en D-90 Nikkor 70-200mm 2,8 VRII - 24-70mm 2,8 G ED - 70-300mm AFS VR2 - 85mm 1.8 AFS - SB600.

  • #2
    Re: Mijn eerste blending (photomatix)

    Ik vind dit technisch en compositorisch een goede foto.
    sfeervol.

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste blending (photomatix)

      Dit zomaar in het beginnershoekje?
      Je weet duidelijk van wanten en waar je mee bezig bent want dit is knap werk: SFEER, scherp, compo, onderwerp, bewerking... en dan die zon die komt piepen zonder te branden...
      Mijn gedacht: een knaller! Geen smileys nodig.
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste blending (photomatix)

        Mooi man!!!!
        Past veel beter in Showcase
        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste blending (photomatix)

          compo is mooi zo ook de weerspiegeling.
          maar het groen van de bomen en varens, ziet er wat plastiekachtig (lees onecht) uit.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste blending (photomatix)

            Prachtige plaat. Mooie kleurenspel tussen de rozetinten en het groen. De planten zien er inderdaad plastiekachtig uit, maar dit beïnvloedt het geheel zeker niet in negatieve zin. Compositie vind ik ook uitstekend.

            mvg,
            Pablo

            Comment


            • #7
              Re: Mijn eerste blending (photomatix)

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              compo is mooi zo ook de weerspiegeling.
              maar het groen van de bomen en varens, ziet er wat plastiekachtig (lees onecht) uit.
              grt,bouk.
              Ik had Bouk zijn comments nog niet gelezen of mijn woorden waren al koud..
              het was ook mijn gedacht.
              Als je Exposure blending doet dan heb je snel een te vlakke opname.De kunst is om hem terplaatse eerst goed te belichten met je histogram en daarna een blend te toen.Het licht zal in deze streken zelfs smorgens warm genoeg zijn om mooie warme beelden te maken.Nu heb ik het gevoel bij deze opname of dat die halve bol van een zon er zo is achtergezet..De sfeer mis ik hier toch wel wat.en je moet dit niet persoonlijk opnemen maar ik denk dat je met jou kennis alles in huis hebt om deze nog een tikkeltje te bewerken in CS zodat je dit kleine maar o zo belangrijke aspect kunt verbeteren.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Mijn eerste blending (photomatix)

                Zelf ben ik ook niet 100% tevreden, maar kom er (nog) niet uit hoe ik deze foto beter kan maken. Ik denk dat ik hier ook tegen de beperkingen van de kitlens zit. Ook moment van opname was misschien te vroeg, had de zon hoger gestaan, had het warmere kleuren geleverd.
                Dat de planten er plastiekerig uitzien, heb nog wat aan 't experimenteren geweest maar bekom na photomatix meestal hetzelfde resultaat. (ben er ook nog maar sinds zaterdag mee bezig he). Misschien het opschroeven groene contrast laten?
                Test voor HDR liep helemaal in 't honderd, had de donkerste van de twee opgelicht met 1 stop in captureNX2 om zo drie foto's te bekomen. Voorlopig resultaat wreed troebel/onscherp. Voor iedereen die al gereageerd heeft nen dikke mercie.
                Voor schoonSpikke: Zolang we over de foto's praten neem ik niks persoonlijk, vind het zelf een verrijking al die reacties. Helaas heb ik nog geen photoshop.
                Update volgt nog.
                Mvg Werner.
                D-700 en D-90 Nikkor 70-200mm 2,8 VRII - 24-70mm 2,8 G ED - 70-300mm AFS VR2 - 85mm 1.8 AFS - SB600.

                Comment

                Working...
                X