Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Desperate???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Desperate???

Foto gemaakt op horecabeurs wil hem indienen op school voor portret.
    Wat denken jullie ervan????

f6.3, 1/30, iso 1600, 70mm

f6.3, 1/60, iso 1600, 135mm
    Bedankt voor jullie reacties
    Last edited by youri2401; 28 november 2009, 09:16.

Re: Desperate???

Foto 1 heeft mijn voorkeur, goed scherp

Foto 2 heb ik het gevoel dat die achtergrond te fel is waardoor het aangezicht van die vrouw gelijk wat minder scherp is.

En foto's getrokken in ISO 1600, was dat niet wat teveel, er lijkt mij daar wel veel licht te zijn.

Ik ben maar een beginner, dus laat de pro's maar beslissen

Comment

eerste de voorkeur, maar de ogen te donker.
      tweede leuke achtergrond, maar mis het rechteroog is aalleen maar een stukje wenkbrouw van te zien.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        eerste de voorkeur, maar de ogen te donker.
        tweede leuke achtergrond, maar mis het rechteroog is aalleen maar een stukje wenkbrouw van te zien.
        grt,bouk.
        Dank je bouk,

O, kon ik maar fotoshoppen en het rechttrekken, is echt opbouwende kritiek.
        Op de 2e foto, je hebt gelijk maar het was het moment, een blik en shoot.

Gtz, youri

Comment

Zonder twijfel voorkeur voor foto 1, alleen beetje jammer vh rechteroog.
          Grtjs,
          AmaZony

Comment

Zo?
            In PS > selectie ogen > beetje schuiven met levels (niet teveel) > wit van ogen selecteren en die apart ook beetje met de levels schuiven > klein beetje contrast gegeven.

Last edited by weebee; 29 november 2009, 00:14.
            EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

'k ga akkoord met bouk, ogen zijn bij 1 inderdaad iets te donker, maar de bewerking van weebee vind ik persoonlijk net iets teveel...
              foto 2 : ondanks het lekker biertje, eist het iets teveel de aandacht... voor de rest vind ik het een leuke foto
              Nikon 5000D + kitlens 18-55

Comment

Mooie foto's maar nogal serieuze spinne(n)webben daar, op die horecabeurs !?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                  Zo?
                  In PS > selectie ogen > beetje schuiven met levels (niet teveel) > wit van ogen selecteren en die apart ook beetje met de levels schuiven > klein beetje contrast gegeven.

AMAI , wat een ogen !!!

Nooit overdrijven met zo'n dingetjes. Het moet geloofwaardig blijven. De ogen 10% oplichten was waarschijnlijk al genoeg geweest.
                  De eerste foto is goed, op het donkere oog na, maar 't valt m.i. wel mee, maar ik vind de compo iets te ruim, het hoofd staat niet sterke en zou m.i. op 1/3 van de bovenkant en 1/3de van links moeten gebracht worden.

Tweede foto heeft een opvallende achtergrond. Als je zegt ik ga echt een portret maken, en geen profiel, probeer dan de neuslijn binnen het aangezicht te houden.

Licht, scherpstelling en scherptediepte zijn goed in beide foto's.

Mvg

Chris

Comment

Working...
                  X