Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tulp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tulp

Eentje van kortbij ....
    ben beginner maar geef AUB commentaar alleen zo kunnen we het leren !

Re: Tulp

Mooie compo, mooie belichting, ik denk zelfs dat je de achtergrond egaler van kleur kon krijgen door met de curves te werken. Misschien niet helemaal zwart maar zeer dicht er bij.

Comment

mis toch een paar schutbladeren en de flits of andere lichtbron net effe te veel te zien op de tulp, waardoor de kleur niet reëel meer is.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

vind hem wel mooi!
        ik mis alleen wat scherpte, en ik denk dat het ook mooier was als je bovenaan minder ruimte had gelaten, en onderaan wat meer.
        Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

ik kreeg even een lentegevoel ! Je bent goed op weg - er scheelt nog wel iets aan volgens de pro's hierboven maar de fundamenten zijn aanwezig om verder te groeien

Salut,
          Peter!

Comment

Mag meer scherpte.

nog een beetje nabewerken .

Je vind vast in de forums hier enkele goeie tips betreft foto bewerking.

Groetjes Bob

Comment

Net genoeg geflitst, waardoor de bloem er uitkomt. Met de witbalans op flitslicht, had je een minder koele kleur gehad. Iets meer scherptediepte had gemogen, die je kon verkrijgen door een groter diafragma (kleiner getal), of door een kleinere brandpuntsafstand, of een combinatie van beide.
              De foto is goed gemaakt, maar ik mis de spanning, door licht en compositie om er een hele goeie van te maken. Frontaal licht alleen werkt vaak niet. Die bloem gaat bpvendien niet lopen... verzorg de achtergrond, maak een compositie, gebruik het beeldoppervlak en gebruik eventueel een statief. Je kan de bloem zo goed als met alles belichten, van eender waar als je dat doet.

Mvg

Chris

Comment

Working...
              X