Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Och komaan zeg. Gelukkig kan appelboom zijn werk beter naar waarde schatten.
Qua detail zit je goed
Jammer genoeg is zo'n hard flitslicht een echte spelbreker, het haalt alle sfeer uit de foto en maakt erg lelijke plekken. Als je die wil vermijden, zul je moeten experimenteren met een softbox of iets dergelijks. Een andere optie is uiteraard op statief werken met een langere sluitertijd.
Nu, om een écht goeie foto te krijgen zou je ook nog wat meer aandacht moeten besteden aan de compositie. Die libellenkopjes lenen zich goed tot symmetrische composities. Kijk eens naar deze: http://www.flickr.com/photos/orionmystery/3299672351/
Och komaan zeg. Gelukkig kan appelboom zijn werk beter naar waarde schatten.
Bescheidenheid siert TS.
Probeer het zelf maar eens.
Hij behoort nog niet tot de Hof-clan- geprivilegieerden, nietwaar?
In vergelijking met de laatste trends van selectie in Hof is dit best te genieten.
Bescheidenheid siert TS.
Probeer het zelf maar eens.
Hij behoort nog niet tot de Hof-clan- geprivilegieerden, nietwaar?
In vergelijking met de laatste trends van selectie in Hof is dit best te genieten.
Misschien hoort deze foto niet in de beginnershoek, maar je hebt hem hier geplaatst. Er zijn toch nog wat dingen over te vertellen en uit te leren.
De "echte" macrofotografen, die waarnaar jij refereert, zullen hem waarschijnlijk niet genoeg scherptediepte vinden hebben, en hadden liever de ganse kop scherp gezien. het zou waarschijnlijk ook beter zijn, maar hoe die mannen zo'n foto's maken, moet je aan hen vragen, en vaak is het meer photoshop en foefelarij dan fotografie. Je zit hier al op F16, en van vlakbij is 't dus niet genoeg.
Naar de kleur toe... ik weet niet hoe je witbalans stond, maar ik denk dat het iets warmer mag, en als je flitst, en de flash moet het licht gaan maken... zet hem op flitslicht.
Mooie compo, goeie scherpte en scherpstelling, een betere registratie.
Mooi lensje, en veel plezier ermee !
Ik snap perfect wat Henri (kodachrome) bedoelt, wanneer hij het over de HOF-selectie heeft. Als ik zeg dat dit een "betere" registratie is, kan deze makkelijk een vergelijking doorstaan.
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLenteBekijk bericht
De "echte" macrofotografen, die waarnaar jij refereert, zullen hem waarschijnlijk niet genoeg scherptediepte vinden hebben, en hadden liever de ganse kop scherp gezien. het zou waarschijnlijk ook beter zijn, maar hoe die mannen zo'n foto's maken, moet je aan hen vragen, en vaak is het meer photoshop en foefelarij dan fotografie.
Euh? De kop is volledig scherp, of toch zo goed als
De foto wordt gewoon helemaal naar beneden gehaald door die harde reflecties op de kop; die zijn perfect te vermijden.
Comment