Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

poging HDR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• poging HDR

Eens geprobeerd om een HDR te maken van deze mooie locatie, suggesties.

2de foto is een verbetering van de foto waar ik geen kachel kon plaatsen omdat er een boom in de huiskamer staat.

Re: poging HDR

Foto 1: ik snap heel goed in welke richting je wil gaan met je hdr en welk effekt je wil bereiken. Mijns inziens bereik je hier niet zo heel sterk een verhoogd dynamiek, maar eerder detail-oplichting van sommige onderdelen. Bijvoorbeeld het verscherpen van de bakstenen en de betonpleister. Het groen op de voorgrond heeft wat meer hooglicht gekregen. Maar de bomen net naast de gevel en op de achtergrond verhullen zich nog in onderbelichting en laag contrast.

Een tijdje geleden heeft iemand op het forum eens een workflow voor Photomatix gepost. Heel interessant en een goede uitgangspositie. Het werken met Photomatix heeft een bepaalde workflow die je veel betere resultaten geeft dan dat je in het wilde weg aan de schuivertjes gaat schuiven tot je, voor jou, een aanvaardbaar resultaat gaat bereiken. Maar dan zijn er ook nog altijd regeltjes om te breken, he?

Foto 2: Gezien het onderwerp zou ik met een iets harder contrast gewerkt hebben. Zou ook de 3 uitstekende bakstenen links weggecropt hebben. Misschien de foto ook op een ochtend of avond nemen zodat je meer met de schaduwen sfeer in het geheel kunt steken en terwijl je bezig bent, zich eens wagen aan een zw/w omzetting. En eventjes opletten dat het er iets scherper opstaat (op deze verkleinig toch beoordeeld).

Mvg,
    Bruno
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

In foto 1 zijn de kleuren wat over-gesatureerd, misschien toch net te ver met de schuifjes gegaan (verleidelijk, ik weet het). Verder kon dit onderwerp wel iets beter in beeld, beetje dichter gaan (of inzoomen) was misschien beter.
      Voor de rest volg ik Vinnydizzy wel bij de tweede ook.
      Volhouden, het komt er wel uit.

Comment

Als HDR voor mij de eerste.

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
        X