Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onze nieuwe aanwinst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onze nieuwe aanwinst

    We hebben al ruim een week nieuwe kittens, helaas door enorme drukte op het werk en het gebrek aan goed licht nu pas wat foto's kunnen maken van deze twee heerlijke beestjes .. (ik flits namelijk niet naar deze beestjes..).


    #1 1/250Sec - F4.5 - ISO 100 - 120mm


    #2 1/250Sec - F5.6 - ISO 250 - 180mm


    #3: 1/250Sec - F4.5 - ISO 200 - 100mm. Deze vind ik grappig
    Last edited by renrom; 25 november 2009, 07:10.

  • #2
    Re: Onze nieuwe aanwinst

    En welke kitlens is het dan ?
    Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

    Comment


    • #3
      Re: Onze nieuwe aanwinst

      Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
      En welke kitlens is het dan ?
      kittens is engels voor jonge katjes
      kitlens is de lens die je bij je toestel koopt

      'k vond het wel een leuke woordspeling

      btw heb een voorkeur voor 2, wel jammer dat zijn/haar pootjes er niet helemaal op staan...
      bij foto 1 had ik ook het andere oogje ook scherp gezien
      foto 3 is echt leuk, maar jammer dat je het verkeerde poesje hebt gefocust ^^
      Last edited by sopor; 22 november 2009, 22:55.
      Nikon 5000D + kitlens 18-55

      Comment


      • #4
        Re: Onze nieuwe aanwinst

        Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
        En welke kitlens is het dan ?
        Als het een woordspelling was
        Als het een vergissing van u is sorry maar kan het niet laten
        Niks van aantrekken hier wordt toch al te weinig gelachen
        Mis in alle drie scherpte op de ogen. Je had het in je met uw foto in hardware ook voor. Zo juist niet scherp. het schhelt niet veel maar toch onscherp
        Neem ook eens wat meer afstand dat kan je scherpte ook ten goede komen en dan kun je nog spelen met de crop.
        Kleuren van f2
        Pas ook op met tegenlicht.
        Probeer ook eens je exif te plaatsen of tenminste zorgen dat we het in je foto terugvinden
        Robby BB
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

        Comment


        • #5
          Re: Onze nieuwe aanwinst

          Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
          Als het een woordspelling was
          Als het een vergissing van u is sorry maar kan het niet laten
          Niks van aantrekken hier wordt toch al te weinig gelachen
          Mis in alle drie scherpte op de ogen. Je had het in je met uw foto in hardware ook voor. Zo juist niet scherp. het schhelt niet veel maar toch onscherp
          Neem ook eens wat meer afstand dat kan je scherpte ook ten goede komen en dan kun je nog spelen met de crop.
          Kleuren van f2
          Pas ook op met tegenlicht.
          Probeer ook eens je exif te plaatsen of tenminste zorgen dat we het in je foto terugvinden
          Robby BB
          t Was geen woordspeling ... k had het dus gewoon verkeerd gelezen: Ik heb een bril nodig dus
          En dat is níet om t elachen

          Daarnaast ... zou ik graag willen weten wat voor objectief e sensor t nu was .. want ik vindt de plaatjes mooi scherp (al is dat anders met tekst )
          Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

          Comment


          • #6
            Re: Onze nieuwe aanwinst

            Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
            t Was geen woordspeling ... k had het dus gewoon verkeerd gelezen: Ik heb een bril nodig dus
            En dat is níet om t elachen

            Daarnaast ... zou ik graag willen weten wat voor objectief e sensor t nu was .. want ik vindt de plaatjes mooi scherp (al is dat anders met tekst )
            Eens zul je toch uw mannelijke trots moeten opgeven en een brilletje dragen.
            Robby BB
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

            Comment


            • #7
              Re: Onze nieuwe aanwinst

              Woordspeling of niet... het blijft leuk
              Er mag wel eens gelachen worden hier

              Foto 2 steekt er boven uit qua kleuren. Jammer van de ongelukkige kadrering, was waarschijnlijk mooier geweest met de voorste pootjes er helemaal op.
              De eerste is op dat gebied beter maar de kleuren zijn minder mooi.
              De derde foto is een leuke maar er ontbreek net een stukje staart. Ik had er hier ook voor gekozen om met iets meer scherptediepte te werken, nu valt het tweede katje er wel echt buiten.

              Let voor alle drie de foto's op de scherpte van de ogen, die kan beter en is echt wel belangrijk.

              Groeten
              Mipstoo

              Comment


              • #8
                Re: Onze nieuwe aanwinst

                Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
                ...want ik vindt de plaatjes mooi scherp...
                Nou..., volgens mij heb jij helemaal geen bril nodig, maar ik wel. Ik vind de plaatjes nét niet scherp genoeg, op de ogen althans. Die laatste foto is trouwens érg vertederend. Kleine kitlenzen, ik kan er uren naar kijken...


                Jacobus
                Zenfolio

                Comment


                • #9
                  Re: Onze nieuwe aanwinst

                  Oorspronkelijk geplaatst door DaiKatana Bekijk bericht
                  Nou..., volgens mij heb jij helemaal geen bril nodig, maar ik wel. Ik vind de plaatjes nét niet scherp genoeg, op de ogen althans. Die laatste foto is trouwens érg vertederend. Kleine kitlenzen, ik kan er uren naar kijken...


                  Jacobus
                  Het is wel een eigenaardig fenomeen hoe mensen zo verschillend kunnen oordelen over scherpte. Niet alleen in dit topic ook in andere en op andere forums.
                  Over kleuren kan ik het begrijpen omdat mensen dat verschillend kunnen waarnemen.
                  Maar scherpte, het is scherp of het is niet scherp. Over de hoeveelheid scherpte of over het feit dat onscherpte ook wel gepast kan zijn dat is een andere zaak.
                  Maar gisteren nog meegemaakt dat iemand zij dat de foto scherp was terwijl dat een blinde zelfs kon zien dat deze volledig onscherp was.
                  Ligt het aan de slechte ogen of is het een kwestie van niet durven zeggen of wil men de TS'R sparen. Dat laatste vind ik ongepast omdat je daar de TS'r geen dienst mee verleend en hem daarmee op het verkeerde pad zet.
                  Robby BB
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

                  Comment


                  • #10
                    Re: Onze nieuwe aanwinst

                    Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                    Het is wel een eigenaardig fenomeen hoe mensen zo verschillend kunnen oordelen over scherpte. Niet alleen in dit topic ook in andere en op andere forums.
                    Over kleuren kan ik het begrijpen omdat mensen dat verschillend kunnen waarnemen.
                    Maar scherpte, het is scherp of het is niet scherp. Over de hoeveelheid scherpte of over het feit dat onscherpte ook wel gepast kan zijn dat is een andere zaak.
                    Maar gisteren nog meegemaakt dat iemand zij dat de foto scherp was terwijl dat een blinde zelfs kon zien dat deze volledig onscherp was.
                    Ligt het aan de slechte ogen of is het een kwestie van niet durven zeggen of wil men de TS'R sparen. Dat laatste vind ik ongepast omdat je daar de TS'r geen dienst mee verleend en hem daarmee op het verkeerde pad zet.
                    Robby BB
                    Scherp commentaar

                    Comment


                    • #11
                      Re: Onze nieuwe aanwinst

                      haha. erg leuke commentaar mensen , de onbedoelde woordspeling is leuk. Ik had zelf ook in de gaten dat ik wat scherpte mis op de ogen. De beestjes zijn ook zooo snel ..

                      Overigens Robby, de Exif's zitten in de foto's als het goed is, als dat niet zo is wil ik ze er wel even bijplaatsen hoor.

                      Bedankt voor de commentaren

                      Comment


                      • #12
                        Re: Onze nieuwe aanwinst

                        Oorspronkelijk geplaatst door renrom Bekijk bericht
                        haha. erg leuke commentaar mensen , de onbedoelde woordspeling is leuk. Ik had zelf ook in de gaten dat ik wat scherpte mis op de ogen. De beestjes zijn ook zooo snel ..

                        Overigens Robby, de Exif's zitten in de foto's als het goed is, als dat niet zo is wil ik ze er wel even bijplaatsen hoor.

                        Bedankt voor de commentaren
                        Kan de exifs niet vinden
                        Robby BB
                        Minder tijd achter de computer
                        Is meer tijd achter de camera

                        Comment


                        • #13
                          Re: Onze nieuwe aanwinst

                          Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                          Kan de exifs niet vinden
                          Robby BB
                          Ok, heb ze er even handmatig bij gezet, zitten overigens echt in de foto's (net weer even gecontroleerd.).

                          Comment


                          • #14
                            Re: Onze nieuwe aanwinst

                            Voorkeur voor de derde. Vind ook dat het scherper had gekund op het aangezicht (snuit v/d kat). Hier lees ik de Exif gegevens zonder moeite (Opanda).

                            Grtn Werner.
                            D-700 en D-90 Nikkor 70-200mm 2,8 VRII - 24-70mm 2,8 G ED - 70-300mm AFS VR2 - 85mm 1.8 AFS - SB600.

                            Comment

                            Working...
                            X