Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste pogingen met mijn nieuwe D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste pogingen met mijn nieuwe D90

    Hej iedereen!

    Ik ben al lang geïntresseerd in fotografie en heb twijfeld of ik de stap zou zetten. Maar heb het gedurfd, ik heb me een Nikon D90 gekocht en ga in januari avondschool volgen.
    Dezemorgen was onze hond al de dupe en mocht poseren voor mij. Kunnen jullie eens zeggen wat jullie er van vinden? Ik krijg ook persfotografie in school, maar dat lukt met nog niet helemaal goed. Het is ook het eerste jaar dat ik dit krijg.

    Ik moet nog heel veel leren, maar daarvoor moet ik ervaring opdoen en luisteren naar anderen hun advies. Dus spuit je commentaar maar!




  • #2
    Re: Eerste pogingen met mijn nieuwe D90

    Op de eerste foto stoort de mand een beetje, en toch weer niet, dat slaperig oog maakt veel goed.
    Foto twee is een mooie, maar die kon misschien nog iets beter door een groter diafragma-getal te gebruiken. Dan was er nog wat meer scherp geweest. De ogen zijn scherp, dus dat zit al goed. Wat de instellingen waren is echter niet te lezen in je foto's (geen exif mee gestuurd)
    Je hond is er wel eentje die wil meewerken, lucky you.

    Comment


    • #3
      Re: Eerste pogingen met mijn nieuwe D90

      Danku

      Dan ga ik direct is kijken voor die exif, kken het forum nog niet zo goed.

      Comment


      • #4
        Re: Eerste pogingen met mijn nieuwe D90

        Waarschijnlijk heb je bij de export naar jpg de metadata geminimaliseerd, waardoor de exif verdween.

        Comment


        • #5
          Re: Eerste pogingen met mijn nieuwe D90

          Voor mij n°2. Mooie kadrage, scherp op de ogen, snoet beetje onscherp. Zalige blik v/d hond. Kleurverschil in de achtergrond rechtsonder vind ik minder.
          Bij de eerste stoort me de mand teveel.

          Grtn Werner.
          D-700 en D-90 Nikkor 70-200mm 2,8 VRII - 24-70mm 2,8 G ED - 70-300mm AFS VR2 - 85mm 1.8 AFS - SB600.

          Comment

          Working...
          X