Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eens proberen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eens proberen...

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
    Naakt, ook al is het gedeeltelijk bedekt, is moeilijk om goed te brengen. De bedoeling van de portretfotograaf moet zijn om zijn model er zo netjes mogelijk op te zetten.
    Daar slaag je m.i. helemaal niet in.
    Uw model kwijnt weg in de achtergrond, die overvloeit in het lichaam. Zwarte achtergronden absorberen licht, en de beste methode is een catchlight als tegenlicht achter het model te zetten. Dit kan eventueel ook met een reflector.
    Uw model... 't ziet er een toffe meid uit, en ze wil voor je poseren. Toch begrijp ik wat de voorgangers willen zeggen. Het is niet wat zij en jij hebben beleefd, wat hier weergegeven wordt in deze foto. De fotograaf en het model zijn betrokken bij het maken van het beeld, en dit eindresultaat, doet mensen tot andere conclusies komen.
    Let ook op houding en compositie... Ik heb er geen moeite mee dat corpulentere dames geportretteerd worden, maar zoals deze jongedame hier zit, en ik zeg niet dat ze corpulent is, geef je ze wel een heel brede beenpartij. Alles lijkt een beetje zwaar en plomb op het aangezicht na. Dit heeft echter niets met het model te maken, maar met de manier waarop ze gefotografeerd is. Speel met het licht, gebruik het zwart om af te slanken, en werk met een beetje zoom, waardoor de lichaamsdelen die verder naar voor staan, er niet zo groot gaan uitkomen.
    Tot daar mijn opbouwend bedoeld commentaar...

Mvg

Chris
    Thx voor de opbouwende comment... Maar ben toch al blij dat het model en ikzelf ze wel goed vonden. Zal rekening houden met de kritiek, daarvoor dient het posten van foto's hier...

Anders kijk hier eens... Mss zitten er daar wel tussen die je goed vind http://users.telenet.be/tdo/fotos.htm.

Greetz
    Last edited by The Art Of Silence; 17 november 2009, 23:13.

Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
    Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
      Thx voor de opbouwende comment... Maar ben toch al blij dat het model en ikzelf ze wel goed vonden. Zal rekening houden met de kritiek, daarvoor dient het posten van foto's hier...

Anders kijk hier eens... Mss zitten er daar wel tussen die je goed vind http://users.telenet.be/tdo/fotos.htm.

Greetz
      't Is graag gedaan, maar ik heb heel even gekeken, maar ik ga niet 100 foto's beoordelen, maar ik zie op bijna alle foto's hetzelfde...

Even meegeven... Madmax en zijn filmpjes over studio en belichting.

Mvg

Chris

Comment

Greetz
        Even een bedenking bij het bekijken van uw foto's. Er zitten ongetwijfeld goede bij maar ik ben moeten stoppen met te kijken want vond uw "tiltview" extreem lastig om naar uw foto's te kijken... Tip: less is more!

Comment

Nou om eerlijk te zijn zonder het model dan te willen beledigen. Het is een niet heel erg mager model. Dus dat gaat het probleem zijn dat jij ziet in de knieen en benen vrees ik.

Die magenta zweem kan wel zijn aangezien ik nog niet helemaal thuis ben in het kalibreren van mijn scherm en de verschillende kleurprofielen bij Cs4. Dus dat kan daar dan wel aan liggen.

Alvast zeker bedankt voor de reactie en de feedback...
          Studiowerk met groothoek kan dikwijls aanleiding zijn van perspectiefvervorming.
          Het hoofd is verder verwijderd van de lens dan de knieën, en met gebruikte fokaal van 27 mm geeft dat vervorming.
          Ik heb gewoon die lensvervorming wat verminderd en ook de kleurbalans wat bijgewerkt. Als het resultaat storend werkt zal ik het direct verwijderen.

Henri
          lidnummer: BD0435BE

Comment

Dan vrees ik dat jou gedacht helemaal mis zit... Dat model is meer dan gerust
            bij mij om foto's te laten nemen. Ik ken haar zelf heel persoonlijk dus ik dat is
            zeker helemaal gen probleem. Zo als de pose is vind ik ze zelf helemaal goed...
            personelijk kennen kan ook nadelig zijn ;-)

anyway begrijp me niet verkeerd...
            ze kunnen best gerust zijn, maar dat straalt de foto niet uit :-)
            ik was niet bij die shoot dus ik heb jullie moment niet ervaart.
            probeer het gerust gevoel weer te geven in je foto's.

zo is er op je site een foto van een model dat lacht (geen gemaakte lach) echt zeer spontaan...
            mooie omzetting naar zwart wit met een hoger contrast (wat weer voor meer detail in het gezicht zorgt)
            die foto kreeg direct men aandacht ,ik werd naartoe gezogen
            en je bgint je af te vragen waarom lacht ze?
            dat moet je krijgen

voor de rest wel chapeau, want naakt fotografie is geen makkelijk item
            þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
            Freelance bedrijfsfotograaf
            klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
              personelijk kennen kan ook nadelig zijn ;-)

anyway begrijp me niet verkeerd...
              ze kunnen best gerust zijn, maar dat straalt de foto niet uit :-)
              ik was niet bij die shoot dus ik heb jullie moment niet ervaart.
              probeer het gerust gevoel weer te geven in je foto's.

zo is er op je site een foto van een model dat lacht (geen gemaakte lach) echt zeer spontaan...
              mooie omzetting naar zwart wit met een hoger contrast (wat weer voor meer detail in het gezicht zorgt)
              die foto kreeg direct men aandacht ,ik werd naartoe gezogen
              en je bgint je af te vragen waarom lacht ze?
              dat moet je krijgen

voor de rest wel chapeau, want naakt fotografie is geen makkelijk item
              ik misschien de verkeerde gepost dat zal ik zeker niet ontkennen. Er zijn veel meer foto's gemaakt toen dan deze. Dus ik zal zeker aannemen dat er betere gaan zijn dan deze. Maar bij deze had ik een vermoeden dat de kleuren nie 100% waren. Daarom dat ik deze heb gepost om eens te horen wat de reactie was. Dus dit was eerder gedaan voor reacties daarop dan op de pose zelf... Toch bedankt voo r de reactie en ik zal zeker met de elementen die hier zijn aangehaald proberen rekening te houden. Daarvoor dient het forum ook, om bij te leren van andere. Toch voor mij althans, elke dag weer iets nieuws leren.

Greetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                Studiowerk met groothoek kan dikwijls aanleiding zijn van perspectiefvervorming.
                Het hoofd is verder verwijderd van de lens dan de knieën, en met gebruikte fokaal van 27 mm geeft dat vervorming.
                Ik heb gewoon die lensvervorming wat verminderd en ook de kleurbalans wat bijgewerkt. Als het resultaat storend werkt zal ik het direct verwijderen.

Henri
                Werkt niet storend maar vind de kleur nou helemaal niet meer mooi. Nou komt ze geheel bleek over. Wat ze zeker niet is eigelijk... Heb nou ook heel sterk de indruk dat haar hoofd links en rechts is ingedeukt. Wat je zegt van die groothoek lens wil ik zeker geloven en aannemen als goeie tip. Het is nou eenaal geen mager model en heeft dus hier en daar wat meer. Vind dat zeker niet erg eigenlijk, mag ook wel eens...

Greetz

Comment

Working...
                X