Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eens proberen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eens proberen...

Hier 1 van mijn werkjes... Even kijken hoe het er hier uit gaat zien...

Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
    Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

Re: Eens proberen...

Weinig reacties hier? Vreemd...

Enfin, ik ben ook beginnend, dus bijlange geen expert in studiowerk... mss dat je bij beoordeling mensen & modellen meer succes oogst.

Ik vind het persoonlijk nochtans zeker niet slecht. Scherpte is goed, belichting ook. Zo'n wit kussen nemen is risico pakken voor overbelichting door het flitsen bvb, maar daar heb je geen last van. Dus ik denk dat dit qua basis alvast goed zit. De modellenexperts kunnen je vast meer nuttige hints geven.
    Canon Eos 450D
    Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
    Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

Comment

Persoonlijk vind ik het onderwerp minder geslaagd, vind dat door de breedhoekvervorming haar knieen groter zijn dan haar hoofd. Blijven oefenen met verschillende poses dus.

Er hangt ook een erge magenta-zweem over de hele foto.

Blijven posten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buckie Bekijk bericht
        Weinig reacties hier? Vreemd...

Enfin, ik ben ook beginnend, dus bijlange geen expert in studiowerk... mss dat je bij beoordeling mensen & modellen meer succes oogst.

Ik vind het persoonlijk nochtans zeker niet slecht. Scherpte is goed, belichting ook. Zo'n wit kussen nemen is risico pakken voor overbelichting door het flitsen bvb, maar daar heb je geen last van. Dus ik denk dat dit qua basis alvast goed zit. De modellenexperts kunnen je vast meer nuttige hints geven.
        Vond ik ook al dat er weinig reactie op kwam... Tja niets aan te doen...

Bedankt alvast voor je comment. Ik dacht ik zal maar eens eerst posten in de beginnershoek. Voor dat ik me waagde aan het zware comment van mensen en modellen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cuddles Bekijk bericht
          Persoonlijk vind ik het onderwerp minder geslaagd, vind dat door de breedhoekvervorming haar knieen groter zijn dan haar hoofd. Blijven oefenen met verschillende poses dus.

Er hangt ook een erge magenta-zweem over de hele foto.

Blijven posten!
          Nou om eerlijk te zijn zonder het model dan te willen beledigen. Het is een niet heel erg mager model. Dus dat gaat het probleem zijn dat jij ziet in de knieen en benen vrees ik.

Die magenta zweem kan wel zijn aangezien ik nog niet helemaal thuis ben in het kalibreren van mijn scherm en de verschillende kleurprofielen bij Cs4. Dus dat kan daar dan wel aan liggen.

Alvast zeker bedankt voor de reactie en de feedback...
          Last edited by The Art Of Silence; 16 november 2009, 19:39.

Comment

Nou, wij lusten hier wel een stevig modelleke hoor! Kijk maar in de HoF van deze week.

Ik vind dit een mooie foto, als die rozige zweem getemperd wordt.
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik vind het jammer dat ze dr hoofd kantelt én schuin naar de camera richt.
              Waarvoor is dat nodig?
              Het vermindert het contact met de kijker.
              Als portret zou het beter worden als ze recht zou zitten.
              Last edited by Control-Z; 17 november 2009, 12:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                Nou, wij lusten hier wel een stevig modelleke hoor! Kijk maar in de HoF van deze week.

Thx... Toch merci voor de opmerkingen. Dan kan ik mij verbeteren ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  Ik vind het jammer dat ze dr hoofd kantelt én schuin naar de camera richt.
                  Waarvoor is dat nodig?
                  Het vermindert het contact met de kijker.
                  Als portret zou het beter worden als ze recht zou zitten.
                  Ik vind dat juist een leuke pose. Ik denk dat dit eerder een mening is die
                  naar persoonlijk keuze word gemaakt. Toch wel bedankt voor de reactie...
                  Uit alle opbouwende reacties kunnen we alleen maar leren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht

Awel ik heb ook liever een brok dan een breizel maar dat rood rozig hé, dat is er voor mij ook teveel aan.
                    perman
                    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

het is precies of het model heeft geen plezier...
                      het gezicht straalt geen emotie uit, toch iets wat ik personelijk zeer belangrijk vind.

want voor mij heeft de foto iets afstotends terwijl hij juist moet aantrekken...

ik weet niet hoe je te werk zijt gegaan.
                      maar je kan best beginnen met een paar gewone reeksen
                      het model op een stoeltje en neem daar een paar portretten van...
                      toon ze ook
                      stel ze gerust, streel het ego
                      rustig aan
                      beetje muziek wat kaarsen kunnen ook veel helpen
                      laat haar zelf sugesties doen
                      tegen dat je aan de uiteindelijke naaktshoot zijt is ze lekker relax en speelt ze met de camera

voor de rest is alles zowat gezegd denk ik...
                      þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                      Freelance bedrijfsfotograaf
                      klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
                        het is precies of het model heeft geen plezier...
                        het gezicht straalt geen emotie uit, toch iets wat ik personelijk zeer belangrijk vind.

want voor mij heeft de foto iets afstotends terwijl hij juist moet aantrekken...

ik weet niet hoe je te werk zijt gegaan.
                        maar je kan best beginnen met een paar gewone reeksen
                        het model op een stoeltje en neem daar een paar portretten van...
                        toon ze ook
                        stel ze gerust, streel het ego
                        rustig aan
                        beetje muziek wat kaarsen kunnen ook veel helpen
                        laat haar zelf sugesties doen
                        tegen dat je aan de uiteindelijke naaktshoot zijt is ze lekker relax en speelt ze met de camera

voor de rest is alles zowat gezegd denk ik...

Dan vrees ik dat jou gedacht helemaal mis zit... Dat model is meer dan gerust
                        bij mij om foto's te laten nemen. Ik ken haar zelf heel persoonlijk dus ik dat is
                        zeker helemaal gen probleem. Zo als de pose is vind ik ze zelf helemaal goed...
                        Echte de andere opmerkingen van sommige hier over de kleur enz kunnen dan
                        weer wel kloppen.

Heb al meer naakt shoots gedaan en da modellen zijn compleet gerust en op hun
                        gemak bij mij. Anders komt er al helemaal geen naakt shoot van... Als een dame
                        niet op haar gemak is gaat ze normaalbij geen enkele fotograaf uit de kleren...

Comment

Dan vrees ik dat mijn gedachte ook helemaal verkeerd is, maar ik voel ook weinig bij de foto. Het model doet netjes haar ding, maar veel emotie kan ik niet vinden.
                          Ook de feedback van Control-Z begrijp ik wel, voor mij mag het hoofd ook gewoon recht. Zonder u te willen kwetsen, de foto komt erg gemaakt op mij over.
                          Tecnisch gezien is de foto Ik zou graag een update zien zonder de kleurzweem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
                            Dan vrees ik dat jou gedacht helemaal mis zit... Dat model is meer dan gerust
                            bij mij om foto's te laten nemen. Ik ken haar zelf heel persoonlijk dus ik dat is
                            zeker helemaal gen probleem. Zo als de pose is vind ik ze zelf helemaal goed...
                            Echte de andere opmerkingen van sommige hier over de kleur enz kunnen dan
                            weer wel kloppen.

Heb al meer naakt shoots gedaan en da modellen zijn compleet gerust en op hun
                            gemak bij mij. Anders komt er al helemaal geen naakt shoot van... Als een dame
                            niet op haar gemak is gaat ze normaalbij geen enkele fotograaf uit de kleren...
                            ik ben zelf naaktmodel bij the art of silence en ik ben er zeker van dat zowel ik als de andere modellen zoch compleet gerust voelen en op ons gemak zijn bij hem..
                            de fotograaf doet er ook al alles aan om ons op ons gemak te stellen en er komen prachtige ongeforceerde foto's uit, naargelang de wensen van het model.

Comment

Naakt, ook al is het gedeeltelijk bedekt, is moeilijk om goed te brengen. De bedoeling van de portretfotograaf moet zijn om zijn model er zo netjes mogelijk op te zetten.
                              Daar slaag je m.i. helemaal niet in.
                              Uw model kwijnt weg in de achtergrond, die overvloeit in het lichaam. Zwarte achtergronden absorberen licht, en de beste methode is een catchlight als tegenlicht achter het model te zetten. Dit kan eventueel ook met een reflector.
                              Uw model... 't ziet er een toffe meid uit, en ze wil voor je poseren. Toch begrijp ik wat de voorgangers willen zeggen. Het is niet wat zij en jij hebben beleefd, wat hier weergegeven wordt in deze foto. De fotograaf en het model zijn betrokken bij het maken van het beeld, en dit eindresultaat, doet mensen tot andere conclusies komen.
                              Let ook op houding en compositie... Ik heb er geen moeite mee dat corpulentere dames geportretteerd worden, maar zoals deze jongedame hier zit, en ik zeg niet dat ze corpulent is, geef je ze wel een heel brede beenpartij. Alles lijkt een beetje zwaar en plomb op het aangezicht na. Dit heeft echter niets met het model te maken, maar met de manier waarop ze gefotografeerd is. Speel met het licht, gebruik het zwart om af te slanken, en werk met een beetje zoom, waardoor de lichaamsdelen die verder naar voor staan, er niet zo groot gaan uitkomen.
                              Tot daar mijn opbouwend bedoeld commentaar...

Mvg

Chris

Comment

Working...
                              X