Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hierbij mijn beginnerswerk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hierbij mijn beginnerswerk

Hierbij mijn zeer bescheiden "beginnerswerk" uit mijn eerste weekje met DSLR in augustus...er moet ergens gestart worden.
    Dank voor tips en comments. Nog posten of meteen terug naar vuilbak?

Re: hierbij mijn beginnerswerk

Dag collega-starter,
    Ik vind ze persoonlijk niet slecht hoor. Scherptediepte is mooi in de eerste.
    De tweede is wel wat rommelig, misschien meer aandacht geven aan die beelden (met de lijn van die beelden is wel wat te doen denk ik). Nu stoort voor mij bvb die kaars links (stapje naar rechts?). En een ietwat gevorderd fotoshopper zou wsl die speakers weg shoppen, al hoeft dat niet. Scherpte is voor zover ik kan zien ok. Statief gebruikt? In zo'n kerk is het licht meestal maar knudde, dus goed gedaan.
    Canon Eos 450D
    Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
    Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

Comment

de scherpte/diepte is inderdaad goed bij de eerste, enkel had ik scherpgesteld op het gezicht ipv op het stuk hout. Maar 'k vind het zowel als compo, als belichting een mooi plaatje
      2de foto had wat meer op de beelden gericht worden, je hebt nu een heleboel 'overbodige' attributen, misschien eens wat bijsnijden, zodat je enkel de beelden overhoudt ?

@buckie : die 'speakers' zijn volgens mij verwarmingselementen
      Nikon 5000D + kitlens 18-55

Comment

mooi licht in de eerste... moet misschien toch maar eens een spaarpotje starten voor een dslr.... ook mooi standpunt trouwens... tweede maar zo-zo... in een kerk hangt altijd een sombere sfeer vind ik en deze is juist erg zonnig
        The light at the end of the tunnel is the light of the oncoming train...

Comment

Alvast bedankt voor de reacties. In die kerk heb ik zonder statief gedaan, ik heb er namelijk nog geen. Dit was mijn allereerste foto uitstap met dat toestel dus het was vooral veel zaken uitproberen. bij het scherpstellen weet ik intussen dat ik nu dezelfde foto met de AF modus ingesteld op een centraal punt ipv een groot autofocusvlak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
            Alvast bedankt voor de reacties. In die kerk heb ik zonder statief gedaan, ik heb er namelijk nog geen.
            Knap hoor, zonder statief in die slechte lichtomstandigheden. Nu, bij gebrek aan statief vind je in een kerk meestal wel een andere plaats om je toestel op te zetten, al ben je dan niet meer zo vrij qua compositie natuurlijk.

Oorspronkelijk geplaatst door sopor Bekijk bericht
            @buckie : die 'speakers' zijn volgens mij verwarmingselementen
            Oeps...
            Canon Eos 450D
            Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
            Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kapitein nemo Bekijk bericht
              ... moet misschien toch maar eens een spaarpotje starten voor een dslr....
              TS kocht in augustus een DSLR, zie eerste zin van zijn tekst. Dit zijn zen eerste foto's ermee.

Over de foto's zelf:

Foto 1: heeft wel iets maar wel jammer dat je niet alle scherpte op het beeld hebt (scherpte is weg bij de mond/kin). Voor rest leuke compo, alleen de balk links is beetje storend.

Foto 2: weinig zeggend voor mij, het is een foto in een kerk niet meer. Wil ik mee zeggen, probeer bij dergelijke foto's iets speciaals vast te leggen of een sfeer weer te geven. (Bvb: donkere sfeer of net omgekeerd met invallende zon). Wel goed resultaat voor losse pols te zijn.

PS: wat je opmerking betreft omtrent blijven posten of vuilbak. Eerst en vooral, foto's in de vuilbak gooien beslis je zelf, wat jij mooi vind kan een ander totaal niet aanstaan.
              Blijven posten? Tuurlijk, je kan er maar uit leren MAAR het heeft geen nut om iedere dag foto's te posten die alleen dezelfde lijn hebben beter 1 posten daar uit leren en dit toepassen voor je volgende post.

grtz
              'Keep on Clicking'
              Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

Tx voor de reactie...het balkje links mocht ik echter niet van het beeld zagen, ik denk dat ik dan in een cel in lissewege zou gezeten hebben

Comment

Working...
                X