fwiw mijn mening:
1/4000 sec... bij 400ISO?!? Gaat mijn petje wat te boven .
'k Kan me niet van de indruk ontdoen dat het niet nodig was om met zo'n extreme waarden te werken. Niet verwonderlijk dat je in Photoshop wat moest bijlichten.
Bij de eerste: een foto met heldere kleuren van een Kite zou meer doen dan deze grauwe versie. En de positie boven foto 2 op dit forum geeft me de indruk dat ik met de 2 foto's samen één beeld moet maken... maar de touwen kloppen niet natuurlijk .
De twee andere kunnen me wel bekoren: ik hou wel van het korrelige.
Bij foto 3 is er weinig actie (hij trekt aan touwen... maar van wat?).
Maar bij de tweede dus wel.
Normaliter houdt men ruimte over in de "rij"-richting zoals jij dat deed maar hierdoor verlies je nu net het opspattende water dat mooi deel zou uitmaken van de actie.
Ook bij foto 3 heeft hij te veel ruimte in de rug.
Voor mij dus een 2de met potentiëel.
Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
Oók wandelen met GPS?
moest ik een hogere iso waarde genomen hebben dan? Maar omdat ik gelezen had dat een hoge iso meer korrel geeft heb ik dat niet gedaan. Er hingen wel heel donkere wolken, echt slecht weer eigenlijk. Ik heb altijd op volautomatisch getrokken en ben de instellingen dus nog volop aan het leren, wat ik best moeilijk vind.
Ook handmatig scherpstellen op een bewegend voorwerp is waarschijnlijk nog wat te hoog gegrepen.
De afstand tussen de persoon en de kite is te groot om ze er samen op te zetten, dan zie je helemaal niets meer van de actie. Vandaar mijn keuze om de eerste foto erbij te plaatsen.
Bedankt voor je commentaar VIM
Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.
Ook de stap van volautomatisch naar volledig manueel is misschien een beetje te groot.
Het is misschien beter om de 'sluitertijd-voorkeuze' te gebruiken, dan kiest je camera het diafragma, of je gebruikt 'diafragma-voorkeuze', en dan kiest je camera de sluitertijd om het goed belichte foto te bekomen.
Succes ermee.
De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!
Comment