Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste fotoshoot met model Ilona

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn eerste fotoshoot met model Ilona

Hallo Allemaal,

dit was mijn fotoshoot en ben erg benieuwd naar jullie reacties,

ter info:
    model Ilona
    Camera 350D
    Iso 100
    120 mm
    diafgrama 5,6
    1/50 sec.

iso 100
    50mm
    diafragma 5,6
    1/200

iso100
    70 mm
    diaframa 5,0
    1/50

Re: Mijn eerste fotoshoot met model Ilona

Van beginner tot beginner: Je hebt een moeilijke tijd en locatie genomen voor je eerste modellenshoot. In het bos is er niet veel licht. Waarschijnlijk heb je geen externe belichting/flits, reflectieschermen, enz... Dan wordt het heel moeilijk. Zoek dus de volgende keer een goed verlichtte plaats op met niet te veel drukte errond. Een witte fabrieksmuur kan bvb handig zijn. Dan heb je vaak ook geen flits nodig en kun je je concentreren op compositie, pose, enz...

De eerste is bvb niet scherp, de tweede en derde is de omgeving wat druk naar mijn mening. 2 zou ik zowiezo al bijsnijden. In 2 kun je nog de 'dromerige' blik aanhalen om haar niet in de lens te laten kijken, maar in 3 werkt het niet.
    Canon Eos 450D
    Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
    Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

Comment

Bedankt voor je reactie.
      Het was inderdaad wel erg lastige locatie en tijd.
      Ik heb nu bewust niet voor gekozen om de foto's te gaan bewerken aangezien ik graag wou weten wat voor commentaar de foto's nu kregen.
      Maar nu weet ik in iedere geval dat ik mijn flitser mee moet nemen en dat ik een plaats uit moet zoeken waar veel licht is.

groeten

Comment

met een beetje nabewerking is er toch nog meer uit te halen hoor nu zijn ze wat te 'plat'.
        Ondanks de onscherpte vind ik de 1e toch de beste

ff eentje bewerkt, 5 minuten (nog niet):

contrast, gesatureert, opgelicht, minimale retouche (bijna niets), lichte kleurcorrecties (maar mijn scherm moet nog opnieuw gekalibreerd worden )

als je hem wegwil, laat je maar iets weten
        No rules. Great shots.
        -

Comment

Door het weinige licht heb je sluitertijden van 1/50e gebruikt.
          Verhoog eventueel je ISO, maar hou je sluitertijd beter boven de 1/125 om onscherpte te voorkomen.
          Je bent lekker gedreven bezig geweest Ik zou je wel willen meegeven om niet je model steeds centraal te plaatsen op je foto en meer met compositie te spelen.

Interne flitsers zijn een ramp...je flitst een foto volledig plat. Ik zou graag nog wat foto's van je zien met slechts omgevingslicht

Comment

Working...
          X