Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een semi vliegende eend ;-)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• een semi vliegende eend ;-)

Heb lang getwijfeld of ik deze foto zou posten,
    Dit omdat ik zelf niet weet wat ik er van moet denken
    Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

De compo ligt denk ik wel goed maar de rest ?
    Groetjes Dimitri Van de Velde

Re: een semi vliegende eend ;-)

Ik geef je mijn mening : het is een héél ongewone en (daardoor ?) bijzonder mooie foto ! Geef toe : die klassieke eendjes-op-de-vijver zien we toch méér dan genoeg ?

Comment

Leuke foto, alleen zeker en vast al te donker
      Using the camera to defeat the habit of not seeing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nice_nicce Bekijk bericht
        Leuke foto, alleen zeker en vast al te donker
        Hahaha, nee hoor : ik kijk naar de foto en hoor meteen het ruzie-achtige gesnater van deze woerd ! Wat een sfeertje !

Comment

Het is opzich een leuke foto

Wel vind ik de foto te donker, van een te hoge positie genomen (had liever ooghoogte) en van de verkeerde kant genomen. Zag namelijk liever de voorkant. Maar kan me wel voorstellen dat als je de eent dat ziet doen, dat je gelijk een foto van wil nemen.

Dat de vleugels onscherp zijn vanwege het "vliegen"voeg wel wat toe in de foto. Jammer dat de eend alleen wat te krap gekaderd is.

Groetjes Werner

Comment

ik vind ook de sfeer in deze foto erg leuk ,maar ik miszie iets aan de kop van de eend .
            het lijkt of er aan geknoeit is maar ben niet zeker ...

mvg
            Last edited by whitte; 5 november 2009, 20:53.

Comment

Héla : eenDDDDD wordt gespeld met een DDDDDDDDDDDD en er is volgens mij niét geknoeiDDDDDDDDDDDDD met de kop.
              Ik vind dit gewoon een goeie foto die - weliswaar - niét perfect is (wat is dat wél ?) maar die toch goed die "ruziekmaker " van een mannetjeseend weergeeft.
              ---------------
              Ik ga de maker van die foto niet tot het einde der tijden blijven verdedigen maar ik (!) vind het een leuke foto omdat hij zo goed het KARAKTER van die woerd weergeeft.

Comment

vind het wel een mooie foto maar voor mij is het wat te donker
                http://www.flickr.com/photos/45623104@N04/
                http://www.facebook.com/MichelleReggersPhotography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door werner7385 Bekijk bericht
                  kan me wel voorstellen dat als je de eent dat ziet doen, dat je gelijk een foto van wil nemen.
                  Ik heb een half uur op die plaats gestaan om die foto te kunnen nemen, en dan was / is hij nog te donker
                  (had beter mijn iso dan wat meer naar boven gezet zeker )
                  de kleuren zijn al wat opgekrikt in ps, maar meer ging het niet direct zonder dat je het zou zien. (idd vooral aan het hoofd)

Groetjes Dimitri en allen bedankt voor de reactie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri VdV Bekijk bericht
                    Ik heb een half uur op die plaats gestaan om die foto te kunnen nemen, en dan was / is hij nog te donker
                    (had beter mijn iso dan wat meer naar boven gezet zeker )
                    de kleuren zijn al wat opgekrikt in ps, maar meer ging het niet direct zonder dat je het zou zien. (idd vooral aan het hoofd)

Groetjes Dimitri en allen bedankt voor de reactie

Je hebt de sluiter prioriteit genomen ipv diafragma prioriteit, waardoor je sluitertijd eigenlijk te kort was om genoeg licht binnen te krijgen, daar je waarschijnlijk geen lichtsterke lens gebruikt hebt, kon je niet groter gaan dan F5.6 (hoe kleiner getal, hoe groter diafragma), moest je hetzelfde shot genomen hebben met zeg maar 100ms zou hij heel wat lichter geweest zijn, je gebruikt beter de aperture priority, dan wordt je sluitertijd door camera gekozen, neem je shot in RAW, dan kan je nadien nog altijd deftig wat bij corrigeren. White balans was manueel, zou ik ook op auto laten. Kon natuurlijk ook zijn dat het echt de bedoeling was om een en ander uit te proberen.

Greets, Joeri
                    Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joeri De Grande Bekijk bericht
                      Je hebt de sluiter prioriteit genomen ipv diafragma prioriteit, waardoor je sluitertijd eigenlijk te kort was om genoeg licht binnen te krijgen, daar je waarschijnlijk geen lichtsterke lens gebruikt hebt, kon je niet groter gaan dan F5.6 (hoe kleiner getal, hoe groter diafragma), moest je hetzelfde shot genomen hebben met zeg maar 100ms zou hij heel wat lichter geweest zijn, je gebruikt beter de aperture priority, dan wordt je sluitertijd door camera gekozen, neem je shot in RAW, dan kan je nadien nog altijd deftig wat bij corrigeren. White balans was manueel, zou ik ook op auto laten. Kon natuurlijk ook zijn dat het echt de bedoeling was om een en ander uit te proberen.

Greets, Joeri
                      Het was inderdaad om het één en ander uit te proberen....
                      Dat ik op S-mode heb foto's genomen is wel een reden voor, ik wou de vleugels wazig.
                      Nu ja, tis wel te donker

Groetjes Dimitri VdV

Comment

Zelf vind ik ze ook wat te donker, Dimitri.
                        Boven en onder ook krap gecropt.

Maar die eenden zijn redelijk honkvast. Je kan dus altijd terug en nog een poging wagen.

greetz
                        Cheeta
                        Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                        flickr

Comment

Dat zal ik eens doen,
                          Enige oplossing is zeker iso naar omhoog ?

Groetjes Dimitri

Comment

Hoi Dimitri,

Je bent zelf wel tevreden met de compo, maar ik vind hem eigenlijk niet zo mooi. Vleuges zijn afgesneden en de eend staat pats boem in het midden. Portretstand had hier denk ik mooier geweest.
                            De snavel lijkt me erg verscherpt, vind ik niet zo mooi. Maar wat ik vooral mis zijn de oogjes. Zijn koppie is een donker geheel.

Comment

Nog een rede te meer om terug te gaan,
                              Zelf vond ik het idd niet erg dat hij naar mij gekeerd was. Die pech had ik nu eenmaal.

Nog een vraagje, als ik hem in portret stand zet kan ik dan die vleugels daar zo dominant laten uitkomen ? Dan snij ik nog rapper, of ik moet hem kaarsrecht zetten maar wat heb je dan ?

De snavel zal door de bewerking zijn, zal er in het vervolg meer op letten
                              Groetjes Dimitri Van de Velde

Comment

Working...
                              X