Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Antwerp Schelde, nacht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Antwerp Schelde, nacht

Mijn eerste stapjes in de wereld van fotografie.
    De schelde 's nachts.

6 sec sluiter, 200 iso, F20

De spits is eraf*

Re: Antwerp Schelde, nacht

Mooie foto!! zeker voor een beginner zoals je aangaf

Mijn mening: Compo is goed, Wat de foto voor mij mooi maakt is de lucht, ALs het donker was, vond ik hem denk ik al snel minder mooi.

Wel wordt mijn aandacht teveel getrokken naar de lantaarnpalen. Zoals je ziet is er een grote stervorming rond je lichtpunten. Dit had ik graag iets minder willen zien. Dit komt (als ikme niet vergis) je diafragma iets TE geknepen hebt (F20)

Dus zeker een mooie foto maar volgens mij nog wel een keer voor herhaling vatbaar om naar toe terug te gaan.

Hoop dat je wat aan mijn advies hebt ! Vooral door posten !

Groetjes Werner

Comment

Ik vind de sfeer/kleur mooi.
      Heb je met opzet iso 200 gebruikt?
      Indien je iso 100 had gebruikt dan had je diafragma groter moeten maken waardoor je minder stereffect krijgt. Maar misschien wou je net het stereffect bereiken. Mij storen ze in ieder geval niet.
      Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
      website: http://www.hung.be
      facebook - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
        Indien je iso 100 had gebruikt dan had je diafragma groter moeten maken waardoor je minder stereffect krijgt. Maar misschien wou je net het stereffect bereiken. Mij storen ze in ieder geval niet.
        Bedankt voor de tip, ik ben mijn camera nog aan het ontdekken dus bijscholing is altijd mooi meegenomen.

Comment

Ik vind stereffect meestal mooier, maar da's persoonlijke smaak. Knappe foto!
          Canon Eos 450D
          Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
          Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

Comment

Wat ik er van vind is dat je met een uitgebrande plek zit in je lucht en dit voor nachtfotografie NEEN

Ik denk wel dat je met een statief werkte ? Het beste is dat je in stand A of AV werkt .
            Kies een diafragma tussen de F8 en de F16 , een F16 geeft je ook een mooie stereffect een F20 zou ik niet gebruiken . je ISO waarde breng je terug tot 100 minder ruis , en onderbelicht je foto nog een beetje je zal wat moeten zoeken , maar je zal ook een veel beter resultaad hebben , en probeer in RAW te werken

Groeten

Joeri
            Mvg Joeri, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, X-M5, X-T5, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3s, Insta360 X4 & Qoocam 3 Ultra, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
            www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Goed de sfeer vastgelegt, de lucht is ook goed.

Uitgebrand? tja, dat wel, maar echt storen doet het me niet. Het is trouwens geen nacht-opname, eerder een val-avond-opname

f16 is ook al genoeg hoor ISO altijd zo laag mogelijk houden!
              No rules. Great shots.
              -

Comment

Working...
              X