Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wegens geen reactie in "Natuur en Landschappen"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wegens geen reactie in "Natuur en Landschappen"

Hallo iedereen,
    Afgelopen zondag eens een goede en gezonde wandeling gemaakt in de gavers te Deerlijk.
    Ziehier wat mijn fototoestel ervan gemaakt heeft.
    Alle info welkom.
    Groeten,
    wistofus

Camera Model: Panasonic (DMC-FZ18)
    Lens Focal Length: 4,60 mm ()
    Shutter Speed: 1/13 sec
    F-Number: F8,0
    ISO: 200
    Compensation: EV 0/100

Shutter Speed: 1/320 sec
    F-Number: F8,0
    ISO: 100

Shutter Speed: 1/250 sec
    F-Number: F4,0
    ISO: 100
    Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

Re: Wegens geen reactie in "Natuur en Landschappen"

[Mod]
    Ik begrijp dat het niet fijn is als je geen reacties krijgt. Maar jammer genoeg mag je niet twee maal dezelfde foto's plaatsen, een topic verplaatsen is geen probleem. Ik heb op je ander topic een slotje gezet.

Comment

Foto #1 is wat overstraald, maar is qua kleuren etc. wel goed. Wat er met de kwaliteit van Foto #2 en #3 is gebeurd weet ik niet, maar het lijkt nergens op, dit komt zo niet uit je toestel. Lijkt wel te zwaar gecomprimeerd, of teveel verkleind, geen idee.

Verder missen alle foto's eigenlijk wel een onderwerp, een rustpunt voor het oog. Jammer maar helaas, ik kan er niet meer van maken.
      Mijn ebook: Ken Je Camera Van A-Z!
      Workshops Basiskennis, van Idee tot Foto en Adobe Lightroom
      Hier doe ik mijn ding: Mensen Leren Fotograferen

Comment

Je belichting en je witbalans zitten volgens mij niet goed. Je speelt wel goed met je compo in foto 2 en 3, maar jammergenoeg zit je lichtmeting niet juist.
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Foto 1: tegenlicht door boomkruinen zou meer een straling moeten doorgeven, door de langere belichting hier krijg je meer een "vlek" de rest van het bladerdak is dan ook nog eens aangetast door overbelichting denk.
          2 is de mooiste, mooie kleur door het haast monotome blauw, witte gans lijkt door de afstand eerst op een wit vlekje, misschien wegklonen?
          3 kan me helemaal niet bekoren ik kan de foto niet lezen, ik zie 3 stroken.

Comment

Bedankt voor de reacties .
            Ik zal inderdaad de belichting op mijn toestel eens nader onderzoeken.
            Groeten,
            wistofus
            Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
            iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
              Je belichting en je witbalans zitten volgens mij niet goed. Je speelt wel goed met je compo in foto 2 en 3, maar jammergenoeg zit je lichtmeting niet juist.
              Ik volg Vinny....de belichting, maar ook zeker witbalans staat niet goed.
              Wat ik wel heel erg waardeer aan je foto's zijn de composities. Er straalt veel zorgvuldigheid uit je werk....als je de belichting onder de knie krijgt en even je witbalans goed instelt zul je hele mooie foto's maken
              Een lijnenspel of een bepaald onderwerp wat de aandacht trekt is ook van belang in een foto. Mensenogen blijven van links naar rechts zoeken naar een onderwerp...waardoor in bv foto nr 3 uiteindelijk de aandacht komt op het takje in het water.
              Blijf oefenen! Succes.

Comment

Ik was eerder bezig om die stenen goed te laten doorkomen en had geen oog voor dat takje.
                Wou het op de locatie nog wegdoen, maar het risico was te groot om in het water te belanden, dus heb ik het maar meegeschoten.
                Nu nog aan mijn belichting en witbalans werken.

Groeten,
                wistofus
                Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wistofus Bekijk bericht
                  Ik was eerder bezig om die stenen goed te laten doorkomen en had geen oog voor dat takje
                  Heb ik ook dkwijls maar deze dingen kan je achteraf nog weg werken..Ik hou van portret landschapjes en daarom krijg je zeker een prijs van de verdienstelijkhied voor foto 3 wat eigenlijk niet slecht gerpobeerd is..
                  Probeer eens met een lanschap stack van twee fotos waar je het toetel op een statief plaatst en je maakt eerste opname en stelt scherp op de stenen..
                  Daarna zonder de camera te bewegen(daarom het statief) stel je scherp op een verder gelegen gebied..Deze twee stach je daarna in hotoshop via een blending en je zal zien dat je een veel beter resultaat hebt.
                  Als je dan ook nog op het diafragma let dan komt dat allemaal in orde..

Kleine tip..Niet te groot F getal kiezen..F22 is al te hoog voor landschappen.
                  Blijf tussen de 10 en 16 das voldoende.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht

Kleine tip..Niet te groot F getal kiezen..F22 is al te hoog voor landschappen.
                    Blijf tussen de 10 en 16 das voldoende.
                    Bedankt! Goede tip.
                    Alleen ik raak maar tot aan F8 met mijn toestel, dus had misschien beter opgelet
                    en wat hoger gezet.

Groeten,
                    wistofus

Comment

Working...
                    X