Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Poging tot lowkey, close-up en een Photoshop werkje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Poging tot lowkey, close-up en een Photoshop werkje

Terug 3 totaal uiteenlopende dingen, maar wou toch even zien wat er komt van reactie, dingen waar ik nog kan aan werken

De eerste: een poging tot lowkey, wat vinden jullie ervan? (ik hoop dat dit wel lowkey is )

De tweede: close-up van een glas, was een experimentje met 2 bureaulampen, is dit goed qua belichting, positie, enz?

En de laatste, was een probeerseltje in Photoshop. (CS3)

Alvast bedankt om ze te bezichtigen

Groetjes Vincent
    It's not a hobby, it's a passion

Re: Poging tot lowkey, close-up en een Photoshop werkje

vind de laatste wel geslaagd, heb je daar nog een exif van.
    en is die in de studio gemaakt of op lokatie?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Foto #1 vind ik redelijk, al had ik liever nog meer van het gezicht kunnen onderscheiden. Linksmidden zit nog wel een lichte vlek. Volgens mij valt dit wel onder de noemer 'low key'.

Foto #2 vind ik helemaal niks, vooral qua onderwerp, scherpte, compositie en belichting. Helaas.

Foto #3 vind ik echt helemaal geweldig! Lekker softe look, mooie Z/W!
      Mijn ebook: Ken Je Camera Van A-Z!
      Workshops Basiskennis, van Idee tot Foto en Adobe Lightroom
      Hier doe ik mijn ding: Mensen Leren Fotograferen

Comment

De poging tot low key is een goede poging maar bevat nog enkele onvolmaaktheden:
        reflectie linksmidden. Zorg dat tijdens de opname geen licht op het objectief valt. Zonnekap gebruiken of iets anders dat de lichtbron tegenhoudt.
        Dat verlichte stukje van de neus, dat had je tijdens de opname al moeten zien.
        De linkerzijde van het gezicht (de rechterzijde voor ons) had ik met een reflectiescherm toch iets opgelicht. Nu is het daar wat teveel schaduw van het goede.

Comment

bij de low-key had ik graag iets meer gezicht gehad blijft eigenlijk toch een portretopname is het niet?. Wel heel verdienstelijk bij deze moeilijke techniek.
          De tweede vindt ik niet goed.
          Derde maakt dit dan weer goed die is knap, heb jij misschien ook een bepaald photoshop tijdschrift waar het inplaatsen van zo'n achtergrond beschreven wordt? zoja dan heb je het er knap van af gebracht!

Comment

nr 1 en 2 zijn niet echt mijn ding
            nr 3 is wel heel mooi Enkel haar "afgesneden" tenen zijn nog een minpuntje
            If it moves, shoot it with a Canon
            http://www.jeedeewee.be

Comment

aan bouk:

ISO 100
              22mm
              f4.0
              1/100 sec
              White Balance: Tungsten
              (hoop dat dit genoeg is)
              Ik heb dit plaatje geschoten in de slaapkamer van de vriendin, met 2 bouwlampen (eigenlijk had ik er 3 moeten hebben, kan je zien aan haar benen die wat donkerder belicht zijn) de achtergrond is een glasvezel weefsel die beige is geschilderd.

aan den bink:

Voor de Photoshop techniek heb ik daar geen artikel van, ik doe dat gewoon zoals ik het voel . Er werd niet zoveel gebruik gemaakt van moeilijke technieken, gewoon de foto uitgesneden, een oud papier gefotografeerd waar wat kreuken inzaten, de foto daarop geplakt, wat 'gefeathered' dat de kniplijn niet meer zichtbaar was en dan alles in het zwart wit gezet. En als laatste effect een laag aangemaakt erboven met wat 'schreven' in, zodat het een beetje een versleten effect kreeg. Om de foto wat zachter te maken kan je de uitgeknipte foto dupliceren en die wat blurren, en dan voor een 20% zichtbaarheid boven de originele. Hoop dat dit interessant was je kan desgewenst ook het extra contrast effect op toepassen die ik in mn andere post heb beschreven.

aan jeedeewee:

Idd je hebt gelijk, had er geen rekening mee gehouden, zal de foto wat naar boven schuiven

aan de rest:

Alvast bedankt voor de tips van de lowkey, zal ik zeker rekening mee houden. Heb een zonnekap gebruikt, maar de lamp zal gewoon te fel zijn (stond op 2 cm buiten beeld ). Ik zal dan nog een keer proberen er iets deftig uit te krijgen.

aan allemaal:

Bedankt voor de constructieve commentaar! Zal hier nog veel werk hebben om betere foto's te maken :d
              It's not a hobby, it's a passion

Comment

Die 3e foto is wow..

Comment

Working...
                X