Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

babyfoto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• babyfoto

Sony A200
    45mm
    F-stop f13
    shutter speed 1/320
    ISO 1600
    max aperture value f5.6
    geen flash

Ik vind de foto nogal gepixeld. Wat kan ik daar in het vervolg aan doen? Lig het aan mijn instellingen of eerder aan mijn materiaal. Ik heb hiervoor de kitlens gebruikt (18-70mm f3.5-5.6).

Alvast bedankt voor jullie commentaar (en/of kritiek),

Re: babyfoto

ISO 1600 is de oorzaak van die pixels.
    Je sluitertijd wat langer maken en je iso kan naar beneden.

Foto is nog wat onderbelicht.
    Hand is er voor mij wat teveel aan.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

je had je ISO gemakkelijk naar beneden kunnen halen door te kiezen voor een groter diafragma (kleiner F-getal).

Doorgaans, toch zeker bij kitlenzen, evolueert het max. diafragma wanneer je inzoomt, maar nooit naar een F13.
      Bij 18mm is je max aperture f3.5, bij 70mm is het f5.6, dus bij 45mm had je makkelijk daartussen kunnen blijven.

Misschien volgende keer in een gelijkaardige situatie op voorkeuze A zetten om zelf deze waarden aan te sturen.
      Last edited by errorhandler; 13 oktober 2009, 12:26. Reden: onvolledige post

Comment

'k vind het qua compositie geslaagd, met bovenstaande tips maak je er volgende keer een prachtopname van denk ik
        is korrelig en de kleuren zijn wat flets, maar dit kan misschien bij omzetting in zwart-wit een mooier resultaat opleveren (misschien ook de levels wat aanpassen in PS)

groeten
        Groeten

Comment

Is het dan correct om te besluiten dat het beter is de ISO zo laag mogelijk te houden om geen korrelige foto te hebben? Die foto werd 's avonds laat en buiten genomen, is dat ook geldig voor overdag?

Nu dat de foto genomen is, is er een manier om dat via photoshop wat te verbeteren?

Comment

Deze aanpassing misschien iets beter ?

Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

Comment

Dat vind ik inderdaad al beter. Hoe heb je dat gedaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sMatti Bekijk bericht
                Dat vind ik inderdaad al beter. Hoe heb je dat gedaan?
                met een ruisreductie programma zoals noise ninja of zo...

alles is al gezegd denk ik : ISO naar beneden om ruis te beperken, groter diafragma (dus kleiner f/-getal : f/5.6 - f/8 is meer dan voldoende).
                Voor zo'n foto is een sluitertijd van 1/60 voldoende snel om geen bewegingsonscherpte te hebben.

Misschien ook 2/3e stop belichtingscompensatie om de foto lichter te maken (ofwel dit nadien op de computer doen).

Je baby is nog klein genoeg dus tijd zat om te oefenen

Proficiat trouwens
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

Comment

Working...
                X