Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het zonneke in huis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • het zonneke in huis








    allen getrokken in AV-stand
    Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

  • #2
    Re: het zonneke in huis

    Babyfoto's zijn al gauw vertederend, zeker als het uw eigen is. Geen idee of dat hier ook het geval is hoor. ;-)

    Toch mis ik bij #1 en #3 met name een stukje scherpte die een foto net af maakt. Tevens vraag ik me af met welke ISO deze foto's gemaakt zijn, het oogt nogal ruizig.
    Mijn ebook: Ken Je Camera Van A-Z!
    Workshops Basiskennis, van Idee tot Foto en Adobe Lightroom
    Hier doe ik mijn ding: Mensen Leren Fotograferen

    Comment


    • #3
      Re: het zonneke in huis

      ben haar meter, dus voor mij zal ze er altijd even lief uitzien.

      Iso 400, vergeet nog dat ik dat soms ook moet veranderen en weet dan ook nog niet zo heel goed welke ik wanneer moet gebruiken.
      Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

      Comment


      • #4
        Re: het zonneke in huis

        Oorspronkelijk geplaatst door KatrienD Bekijk bericht
        ben haar meter, dus voor mij zal ze er altijd even lief uitzien.

        Iso 400, vergeet nog dat ik dat soms ook moet veranderen en weet dan ook nog niet zo heel goed welke ik wanneer moet gebruiken.
        Zet alvorens de camera uit te zetten, de ISO altijd terug naar 100. Wanneer je de camera dan opnieuw pakt, staat de ISO goed.

        In je EXIF zie ik dat de camera op diafragmavoorkeur staat. Een goede keuze. Je zou als volgt te werk kunnen gaan:
        - bepaal je diafragma
        - maak een compositie en kijk naar de brandpuntsafstand (het aantal mm lens), bijvoorbeeld 50 mm
        - druk de sluiterknop half in
        - kijk naar de sluitertijd. Die is bijvoorbeeld 1/30 sec
        - indien de sluitertijd langer is dan 1/brandpuntsafstand (in dit voorbeeld 1/50), verhoog je de ISO-waarde.

        Comment


        • #5
          Re: het zonneke in huis

          De foto's zijn heel leuk en vanaf de juiste hoogte genomen.

          Comment


          • #6
            Re: het zonneke in huis

            bedankt voor je duidelijke uitleg. Heb alles opgeschreven en probeer het volgende week terug op haar uit.
            Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

            Comment

            Working...
            X