Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Babyfoto's zijn al gauw vertederend, zeker als het uw eigen is. Geen idee of dat hier ook het geval is hoor. ;-)
Toch mis ik bij #1 en #3 met name een stukje scherpte die een foto net af maakt. Tevens vraag ik me af met welke ISO deze foto's gemaakt zijn, het oogt nogal ruizig.
ben haar meter, dus voor mij zal ze er altijd even lief uitzien.
Iso 400, vergeet nog dat ik dat soms ook moet veranderen en weet dan ook nog niet zo heel goed welke ik wanneer moet gebruiken.
Zet alvorens de camera uit te zetten, de ISO altijd terug naar 100. Wanneer je de camera dan opnieuw pakt, staat de ISO goed.
In je EXIF zie ik dat de camera op diafragmavoorkeur staat. Een goede keuze. Je zou als volgt te werk kunnen gaan:
- bepaal je diafragma
- maak een compositie en kijk naar de brandpuntsafstand (het aantal mm lens), bijvoorbeeld 50 mm
- druk de sluiterknop half in
- kijk naar de sluitertijd. Die is bijvoorbeeld 1/30 sec
- indien de sluitertijd langer is dan 1/brandpuntsafstand (in dit voorbeeld 1/50), verhoog je de ISO-waarde.
Comment