Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Harbour By NIght

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Harbour By NIght

    Hallo iedereen!
    Ben eens benieuwd wat jullie hiervan vinden:



    Foto info:

    Camera Model Name: Canon EOS 450D
    Sluitertijd: 30 sec
    Diafragma: f 6.3
    Metering mode: Evaluative metering
    ISO: 100
    Lens: EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS




    Foto info:

    Camera Model Name: Canon EOS 450D
    Sluitertijd: 13 sec
    Diafragma: f 5
    Metering mode: Evaluative metering
    ISO: 100
    Lens: EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS





    Foto info:

    Camera Model Name: Canon EOS 450D
    Sluitertijd: 6 sec
    Diafragma: f 5.6
    Metering mode: Evaluative metering
    ISO: 100
    Lens: EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

    Mvg
    Canon EOS 450D - EF-S 18-55 mm f 3.5 - 5.6 IS - EF 50 mm f 1.4 USM

  • #2
    Re: Harbour By NIght

    Vooral goed bezig... drie mooie, met een lichte voorkeur voor de tweede, maar daar mocht van mij het scherpstelpunt net iets verder liggen, maar 't is detailkritiek...

    Comment


    • #3
      Re: Harbour By NIght

      Zeer mooi!
      Voorkeur gaat uit naar 1e en 3e
      Ben niet zo voor het wazige in de 2e, het overheerst de foto teveel, maar dit is eigen smaak natuurlijk.
      Using the camera to defeat the habit of not seeing

      Comment


      • #4
        Re: Harbour By NIght

        ga voor de eerste opname, al mag je zeker de boel wel effe rechtzetten.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Harbour By NIght

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          ga voor de eerste opname, al mag je zeker de boel wel effe rechtzetten.
          grt,bouk.
          Er komen kabels uit de constructie bovenaan die perfect verticaal hangen. Het is gewoon heel groot en sterk perspectief. Dat krijg je onmogelijk recht met mijn lens.

          Mvg
          Canon EOS 450D - EF-S 18-55 mm f 3.5 - 5.6 IS - EF 50 mm f 1.4 USM

          Comment


          • #6
            Re: Harbour By NIght

            Oorspronkelijk geplaatst door Sofian Bekijk bericht
            Er komen kabels uit de constructie bovenaan die perfect verticaal hangen. Het is gewoon heel groot en sterk perspectief. Dat krijg je onmogelijk recht met mijn lens.

            Mvg
            Ik denk dat bouk de perspectiefcorrectie bedoelt... de groothoekvervorming is er nu éénmaal, en sommigen zien liever alles rechtgezet, anderen laten het staan zoals het is.
            Als je aan deze gaat trekken, ga je hem sowieso niet recht krijgen, zonder beeldverlies, waardoor je onderwerp er niet helemaal meer opstaat, en de vervorming van het onderwerp gaat nog erger zijn. het is natuurlijk wel zo, dat op de foto zoals hij nu staat, alles, behalve de kabel, in Pisa lijkt te staan.

            Comment


            • #7
              Re: Harbour By NIght

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Ik denk dat bouk de perspectiefcorrectie bedoelt... de groothoekvervorming is er nu éénmaal, en sommigen zien liever alles rechtgezet, anderen laten het staan zoals het is.
              Als je aan deze gaat trekken, ga je hem sowieso niet recht krijgen, zonder beeldverlies, waardoor je onderwerp er niet helemaal meer opstaat, en de vervorming van het onderwerp gaat nog erger zijn. het is natuurlijk wel zo, dat op de foto zoals hij nu staat, alles, behalve de kabel, in Pisa lijkt te staan.
              Hoe los ik dit dan zo goed mogelijk op?
              Canon EOS 450D - EF-S 18-55 mm f 3.5 - 5.6 IS - EF 50 mm f 1.4 USM

              Comment


              • #8
                Re: Harbour By NIght

                Moet je aan bouk vragen... ik heb er weinig problemen mee, en pas perspectiefcorrectie pas echt toe als het een meerwaarde brengt. 't Is photoshoppen, of kiezen voor meer afstand en een grotere brandpuntsafstand, maar dat is dus niet altijd mogelijk.

                Comment

                Working...
                X