Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Heel mooie foto ! Met een andere crop denk ik dat je er meer uit kon halen. Onderaan iets meer ruimte of bovenaan iets minder om een evenwicht te vinden. Eigen opstelling of geschoten in één of andere tentoonstellingsruimte. Ik vind de belichting namelijk meer dan geslaagd en ben benieuwd naar je opstelling.
Tjerry de foto heb ik niet gecropt, maar zoals je opmerkt bovenaan meer afsnijden zal de foto meer in balans brengen, dit zal voor volgende week zijn,of zal ook eens een andere maken, ga nu effe eerst op verlof. Is een eigen opstelling de stenen staan in onze wandkast en de belichting is van een spot die bovenaan in het schab zit, vond het zelf een foto waard en blijkbaar ben ik niet alleen.
Bedankt voor snelle reacties en tip, hopelijk volgen er nog, grtn Ingrid
Schoonpike en Svendc bedankt voor jullie reactie, al goed dat we allemaal niet dezelfde mening/keuze hebben, ik sta altijd open voor andere opinies, zo leren we altijd bij wat op dit forum toch de bedoeling is, maar kunnen jullie me zeggen hoe ik de foto kan maken zonder die dubbele reflectie, eerlijk gezegd vond ik dit zelf ook wel raar, is dit misschien door de dikte van het glas ? En Svendc hoe zou jij het onderwerp opstellen ? grtn Ingrid
Schoonpike en Svendc bedankt voor jullie reactie, al goed dat we allemaal niet dezelfde mening/keuze hebben, ik sta altijd open voor andere opinies, zo leren we altijd bij wat op dit forum toch de bedoeling is, maar kunnen jullie me zeggen hoe ik de foto kan maken zonder die dubbele reflectie, eerlijk gezegd vond ik dit zelf ook wel raar, is dit misschien door de dikte van het glas ? En Svendc hoe zou jij het onderwerp opstellen ? grtn Ingrid
Reflectie : probeer een polarisatiefilter, daarmee krijg je imo al veel weg. Hoeveel hangt af van de belichting. Met één lichtbron (de zon bv.) geraak je in bepaalde gevallen van alle reflectie af. Google eens op "polarisatiefilter". Probleem : is niet goedkoop. Hangt af van je filtermaat.
Tweede optie : extra lichtbron langs onder plaatsen. Afhankelijk van de stand van je belichting kan je je reflectie wegwerken. Met de twee samen kan je mi tot een bevredigende oplossing komen. Wil je op zeker spelen -> probeer een andere ondergrond. Zwart papier misschien ?
Comment