Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kristal uit de zwavel mijnen + ........

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kristal uit de zwavel mijnen + ........

sl 2 - f20 - iso 100
    groetjes Ingrid

Re: kristal uit de zwavel mijnen + ........

Heel mooie foto ! Met een andere crop denk ik dat je er meer uit kon halen. Onderaan iets meer ruimte of bovenaan iets minder om een evenwicht te vinden. Eigen opstelling of geschoten in één of andere tentoonstellingsruimte. Ik vind de belichting namelijk meer dan geslaagd en ben benieuwd naar je opstelling.

Slu !

Tjerri

Comment

heel netjes belicht hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Tjerry de foto heb ik niet gecropt, maar zoals je opmerkt bovenaan meer afsnijden zal de foto meer in balans brengen, dit zal voor volgende week zijn,of zal ook eens een andere maken, ga nu effe eerst op verlof. Is een eigen opstelling de stenen staan in onze wandkast en de belichting is van een spot die bovenaan in het schab zit, vond het zelf een foto waard en blijkbaar ben ik niet alleen.
        Bedankt voor snelle reacties en tip, hopelijk volgen er nog, grtn Ingrid
        groetjes Ingrid

Comment

Ingrid deze foto is netjes.
          Belichting is goed en de compo ook.
          Alleen de dubbele reflectie vind ik niet zo mooi.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Voor mij is ze net iets te 'rommelig': er staat veel te veel in dit beeld, en dat gevoel wordt nog versterkt door de dubbele reflectie.
            Vriendelijke groeten, Sven
            Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

Schoonpike en Svendc bedankt voor jullie reactie, al goed dat we allemaal niet dezelfde mening/keuze hebben, ik sta altijd open voor andere opinies, zo leren we altijd bij wat op dit forum toch de bedoeling is, maar kunnen jullie me zeggen hoe ik de foto kan maken zonder die dubbele reflectie, eerlijk gezegd vond ik dit zelf ook wel raar, is dit misschien door de dikte van het glas ? En Svendc hoe zou jij het onderwerp opstellen ? grtn Ingrid
              groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                Schoonpike en Svendc bedankt voor jullie reactie, al goed dat we allemaal niet dezelfde mening/keuze hebben, ik sta altijd open voor andere opinies, zo leren we altijd bij wat op dit forum toch de bedoeling is, maar kunnen jullie me zeggen hoe ik de foto kan maken zonder die dubbele reflectie, eerlijk gezegd vond ik dit zelf ook wel raar, is dit misschien door de dikte van het glas ? En Svendc hoe zou jij het onderwerp opstellen ? grtn Ingrid
                Reflectie : probeer een polarisatiefilter, daarmee krijg je imo al veel weg. Hoeveel hangt af van de belichting. Met één lichtbron (de zon bv.) geraak je in bepaalde gevallen van alle reflectie af. Google eens op "polarisatiefilter". Probleem : is niet goedkoop. Hangt af van je filtermaat.
                Tweede optie : extra lichtbron langs onder plaatsen. Afhankelijk van de stand van je belichting kan je je reflectie wegwerken. Met de twee samen kan je mi tot een bevredigende oplossing komen. Wil je op zeker spelen -> probeer een andere ondergrond. Zwart papier misschien ?

Tjerri

Comment

En ik, ik zou er een paar kristallen uithalen...
                  Vriendelijke groeten, Sven
                  Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

Working...
                  X