Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ja, die molen zou wit moeten zijn, maar ik heb er begot geen idee van waarom alles zo blauw is...
Dat "knippen" bovenaan is inderdaad jammer, maar noodzaak, aangezien mijn fysiek werkelijk niet toeliet om nog meer naar achter te leunen om er meer boven aan te hebben ;-).
onderweg...
Canon 7D; 24-70mm 2.8; 50 mm 1.8; 85mm 1.8
Ik had hem ingesteld op zonlicht. Het was wel heel erg zonnig. Ik heb in Photoshop geprobeerd om de colorcast te verwijderen, maar dan was de blauwe waas weliswaar weg, maar ik vond de foto ineens saai, veel van het mooie van de lucht was naar mijn gevoel weg.
onderweg...
Canon 7D; 24-70mm 2.8; 50 mm 1.8; 85mm 1.8
Eerst in Camera Raw je witbalans (met het pipet op de voozijde mast) goed zetten. Daarna kun je nog met de blauwe schuivertje (hue/sat/lum) nog ietske bijwerken als je de lucht minder "saai" wil hebben.
Heb al gemerkt, ook al is er volgens het menselijk oog zonlicht, dat je witbalans instellen op zonlicht enkel maar goeie foto's geeft als er ook volle bak zonlicht is. Zo'n schaapjeswolken in de lucht maken het zonlicht een heel stuk diffuser. Des te meer als er enkel wit en blauw op je lens valt.
Maar de pro's hier zullen zeker en vast er een goeie uitleg voor hebben
Dat "knippen" bovenaan is inderdaad jammer, maar noodzaak, aangezien mijn fysiek werkelijk niet toeliet om nog meer naar achter te leunen om er meer boven aan te hebben ;-).
je hoeft zelf niet naar achteren te leunen, je kan ook je camera draaien/kantelen!
grt,bouk.
Comment