Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterplant

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waterplant

Hallo allemaal,sinds een jaar ben ik verslaafd aan het fotograferen en ik hoop via deze site nog heel veel te leren.Dus feedback van harte welkom.
    Deze foto's zijn genomen in de beeldstijl monochroom

Graag jullie mening
    Groetjes Andrea

Canon Eos Rebel
    F /8.0
    S 1/320
    ISO 200
    Belichtingsafwijking 0.33

Re: Waterplant

Het beeld is wat "vol": je hoofdonderwerp staat er goed scherp op, zij het misschien wat nauw gecropt. De achtergrond is druk, waarschijnlijk omwille van de gebruikte diafragma-opening. Waarom zwart-wit? Zo'n onderwerp leent zich bij uitstek voor kleur. Bovendien, als je zwart-witte foto's wil maken, raad ik je aan in kleur te schieten en via de software naar zwart-wit om te zetten. Op die manier behoud je alle informatie, en heb je nog altijd de keuze. Ik neem aan dat jij geen kleurenversie van deze foto hebt?
    Je tweede link werkt helaas niet.
    Nog veel sukses met je boeiende hobby!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik begrijp wat je bedoeld met te vol maar op zo iets let je pas als een ander er iets over zegt bedankt voor de tip heb ook een hele serie in kleur gedaan en ik moet je weer gelijk geven het was een dankbaar onderwerp maar zou toch ook nog je mening over een andere zwart wit foto willen horen
      hoop dat het nu wel lukt om twee foto's te plaatsen

en als het lukt deze in kleur

Comment

Wel ik vind die eerste van je tweede reeks stukken beter.
        Juist nog de "bloem" er helemaal op (linkerrand)

Comment

En die "waas" die ik zie is makkelijk weg te werken met "Curves" in een programma als Photoshop.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            ... Bovendien, als je zwart-witte foto's wil maken, raad ik je aan in kleur te schieten en via de software naar zwart-wit om te zetten. Op die manier behoud je alle informatie, en heb je nog altijd de keuze. Ik neem aan dat jij geen kleurenversie van deze foto hebt? ...
            Deze foto is gemaakt met een Canon. Er is gebruik gemaakt van de beeldstijl Monochroom. Die beeldstijl is gewoon te veranderen (in DPP). In feite slaat Canon altijd de kleurenfoto op en past op die foto de gekozen beeldstijl toe.

Comment

Aha! Da's goed om weten, dat de foto gelinkt is aan een Picture style en dat de kleureninfo behouden is. Ik vreesde dat die weg was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Aha! Da's goed om weten, dat de foto gelinkt is aan een Picture style en dat de kleureninfo behouden is. Ik vreesde dat die weg was.
                Ik heb hetzelfde met een sony 200 als ik raw schiet: ik selecteer z/w in mijn menu op mijn toestel en als ik ze "binnenhaal" met adobe lightroom zijn ze in kleur ...
                Dus tegenwoordig doe ik de moeite zelfs niet meer om ze in z/w te trekken.
                Zal wel andres zijn als je in jpg of raw & jpg gebruikt (jpg zal z/w zijn veronderstel ik)

Comment

Hoi allemaal bedankt voor jullie commentaar
                  Heb Elements 6 Photoshop maar ben daar nog niet zo handig mee.Maar wat bedoel je precies met "waas"
                  Heb een foto in RAW gemaakt maar hij wordt gewoon in zwart wit binnengehaald en hoe ik dat moet veranderen weet ik nog niet maar ik blijf zoeken en oefenen.Maar wat vonden jullie nou van de kleurenfoto
                  alvast bedankt voor jullie reactie
                  Groetjes Andrea

Comment

Working...
                  X