Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Saint-Romain

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Saint-Romain

Zicht op het dorpje Saint-Romain en omgeving (Bourgogne)
    1/60
    f 9,1
    23mm

groot

bedankt voor het kijken.
    commentaar geven mag ook
    Last edited by Freewillie; 2 september 2009, 20:09.
    "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Re: Saint-Romain

Komt nogal saai over door het gebruik van redelijke breedhoek in combinatie met de afwezigheid van een echte voorgrond en/of een invoerende lijn. Het gebruik van een matige tele bij landschappen moet je toch eens proberen.

Groeten
    Flickr

Comment

Ik zou volgende maal de witbalans aanpassen naar bewokt je foto ziet er flets uit compo vind ik oke

Groeten

Joeri
      Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
      www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

hallo

Je kan beter de horizon niet in het midden zetten.
        De lucht is heel mooi, maar door het tekort van contrast komt het niet zo goed uit.
        Als je kan werken met iets op de voorgrond dat de aandacht trekt (ik zeg maar iets: een mooie rotspartij, of een lijnenspel dat je van voor naar achter brengt), maak je het minder 'saai'.
        Dus als je goed bent met photoshop, zou ik er onderaan een stuk afdoen, en de lucht 'dramatiseren'.

Ik geef maar een voorbeeld. Maar heel snel gedaan: knippen en exposure naar beneden gehaald, dan een klein beetje schuiven met het licht.
        't is niet mogelijk om hiervan een waauw foto te maken, das ook mijn bedoeling niet, maar ik wil maar zeggen dat je de lucht alvast makkelijk kan 'aanpassen'.
        Als hij wegmoet: laat maar weten!

groeten
        http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

Comment

bedankt voor de tips.
          Ik heb ps elements 7 en ben er nog niet zo bedreven in .
          Ik zal zelf nog wat proberen aan te passen.
          "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

Mottiti wat is daar de bedoeling van dat is foto verknalle vind ik , de hoofdfoto is goed zo als hij is er moet niet aan gecropt worden het moet een landschap blijven niet enkel lucht

Neen

Groeten

Joeri
            Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
            www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
              Mottiti wat is daar de bedoeling van dat is foto verknalle vind ik , de hoofdfoto is goed zo als hij is er moet niet aan gecropt worden het moet een landschap blijven niet enkel lucht

Neen

Groeten

Joeri
              Toch effe zijn post lezen: hij wil enkel een voorbeeld geven van hoe de lucht er zou kunnen uitzien, niet dat deze zo gecropd moet worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zicolas Bekijk bericht
                Toch effe zijn post lezen: hij wil enkel een voorbeeld geven van hoe de lucht er zou kunnen uitzien, niet dat deze zo gecropd moet worden.
                dankjewel. Zicolas
                Ik kan tegen veel commentaar, en je moet mijn foto's niet goedvinden. Anders zou ik hier niets posten, maar als je commentaar geeft op tips die ik geef, lees ze dan eerst, en onderbouw je mening. Dat zou ik wel apprecieren.

Maar als jij de foto mooi vind zoals hij is, vind ik dat prima, en breek ik je daarvoor niet af.

licht gepikeerde groeten, ongetwijfeld door slaapgebrek, en ongetwijfeld met spijt wanneer ik wat meer geslapen heb
                http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mottiti Bekijk bericht
                  dankjewel. Zicolas
                  Ik kan tegen veel commentaar, en je moet mijn foto's niet goedvinden. Anders zou ik hier niets posten, maar als je commentaar geeft op tips die ik geef, lees ze dan eerst, en onderbouw je mening. Dat zou ik wel apprecieren.

Maar als jij de foto mooi vind zoals hij is, vind ik dat prima, en breek ik je daarvoor niet af.

licht gepikeerde groeten, ongetwijfeld door slaapgebrek, en ongetwijfeld met spijt wanneer ik wat meer geslapen heb
                  En nu ben ik niet meer mee hoor?
                  Is die "dankjewel" nu sarkastisch of niet?
                  Slaat dit op mij of op Pbj?

Comment

Misschien de volgende keer iets op de voorgrond zetten,
                    dat maakt de foto minde saai: een boom, een tak, een bloem etc.

Mooie foto trouwens!

Comment

gene kindertuin hier he manne

ik vindt het een mooie foto

had er nog ene gemaakt van het centraal dorpje met de muur erachter en een bikke lucht

ma dan moede wel al serieus kunne zoomen he

greetz Spil
                      facebook : https://www.facebook.com/SpilPics

Comment

Working...
                      X