Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Komt nogal saai over door het gebruik van redelijke breedhoek in combinatie met de afwezigheid van een echte voorgrond en/of een invoerende lijn. Het gebruik van een matige tele bij landschappen moet je toch eens proberen.
Ik zou volgende maal de witbalans aanpassen naar bewokt je foto ziet er flets uit compo vind ik oke
Groeten
Joeri
Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR
Je kan beter de horizon niet in het midden zetten.
De lucht is heel mooi, maar door het tekort van contrast komt het niet zo goed uit.
Als je kan werken met iets op de voorgrond dat de aandacht trekt (ik zeg maar iets: een mooie rotspartij, of een lijnenspel dat je van voor naar achter brengt), maak je het minder 'saai'.
Dus als je goed bent met photoshop, zou ik er onderaan een stuk afdoen, en de lucht 'dramatiseren'.
Ik geef maar een voorbeeld. Maar heel snel gedaan: knippen en exposure naar beneden gehaald, dan een klein beetje schuiven met het licht.
't is niet mogelijk om hiervan een waauw foto te maken, das ook mijn bedoeling niet, maar ik wil maar zeggen dat je de lucht alvast makkelijk kan 'aanpassen'.
Als hij wegmoet: laat maar weten!
Mottiti wat is daar de bedoeling van dat is foto verknalle vind ik , de hoofdfoto is goed zo als hij is er moet niet aan gecropt worden het moet een landschap blijven niet enkel lucht
Neen
Groeten
Joeri
Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR
Mottiti wat is daar de bedoeling van dat is foto verknalle vind ik , de hoofdfoto is goed zo als hij is er moet niet aan gecropt worden het moet een landschap blijven niet enkel lucht
Neen
Groeten
Joeri
Toch effe zijn post lezen: hij wil enkel een voorbeeld geven van hoe de lucht er zou kunnen uitzien, niet dat deze zo gecropd moet worden.
Toch effe zijn post lezen: hij wil enkel een voorbeeld geven van hoe de lucht er zou kunnen uitzien, niet dat deze zo gecropd moet worden.
dankjewel. Zicolas
Ik kan tegen veel commentaar, en je moet mijn foto's niet goedvinden. Anders zou ik hier niets posten, maar als je commentaar geeft op tips die ik geef, lees ze dan eerst, en onderbouw je mening. Dat zou ik wel apprecieren.
Maar als jij de foto mooi vind zoals hij is, vind ik dat prima, en breek ik je daarvoor niet af.
licht gepikeerde groeten, ongetwijfeld door slaapgebrek, en ongetwijfeld met spijt wanneer ik wat meer geslapen heb
dankjewel. Zicolas
Ik kan tegen veel commentaar, en je moet mijn foto's niet goedvinden. Anders zou ik hier niets posten, maar als je commentaar geeft op tips die ik geef, lees ze dan eerst, en onderbouw je mening. Dat zou ik wel apprecieren.
Maar als jij de foto mooi vind zoals hij is, vind ik dat prima, en breek ik je daarvoor niet af.
licht gepikeerde groeten, ongetwijfeld door slaapgebrek, en ongetwijfeld met spijt wanneer ik wat meer geslapen heb
En nu ben ik niet meer mee hoor?
Is die "dankjewel" nu sarkastisch of niet?
Slaat dit op mij of op Pbj?
Comment