Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

slovenië 2009

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• slovenië 2009

enkele van de 1000 en 1 fotos die ik op vakantie in slovenie genomen heb, welliswaar gecropt en bewerkt...

i hope you'll leave a usefull comment
    you're not only a human to be, but also to become...

canon EOS 20D, 18-55 mm kitlens

Re: slovenië 2009

Hoi,

Ik vind dat de foto's allemaal verouderd overkomen, donkere kleuren.
    Voor mij zijn het eerder leuke vakantiefoto's voor wie erbij was, maar daar stopt het dan ook.

Foto 1: compo is weinigzeggend, overbelichting op de vleugel van het vliegtuig. Foto zegt niet veel. Het is een gebergte maar dat is het dan ook.

Foto 2: beetje te vergelijken met foto 1, denk dat deze door raam van vliegtuig genomen is? Op deze foto staan rare vlekken (waarschijnlijk door de ramen van het vliegtuig).

Fotot 3: leuk onderwerp, maar er was meer mee te doen. Onderwerp te centraal, maw weinig zeggende compo. Beter om deel van wagen te nemen met leuk zicht, waar je ingezogen wordt. Nu zegt het mij: tis een renault 5 aan een gebergte.

En op alledrie die donkere kleur, net ruis. Kan het niet goed thuisbrengen maar kijkt niet prettig.

Leuke herinneringen maar enkel voor wie erbij was.

Grtz
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

1 en 2 vanuit het vliegtuig, weinig keuze in compo natuurlijk, maar die vleugel/motor is geen interessant onderwerp, en de refelectie van het raam in 2 maakt de foto onduidelijk (mooi landschap anders).

Bij 3 had je de auto beter uit een andere hoek genomen, nu lijkt het of die de greppel gaat inschuiven.

PS: zet toch dat logo af in BDsizer, zo'n gele plek op je foto, een handtekening alleen is al meer dan genoeg.

Comment

Algemeen kun je stellen dat de kleuren in de foto's wat flets zijn en een op-pimp-beurt wel kunnen gebruiken.

Foto 1: Je had best een paar rijen meer naar voor je foto kunnen nemen, maar dan ook messcherp het gebergte in beeld brengen. Nu is het gebergte vrij flets en relatief onscherp, daarmee zal de reflectie van de vleugel ook veel mee te maken hebben.

Foto 2: De weerspiegeling in het raam verpest een beetje veel, he? Wederom, een scherpe foto had een mooi panorama kunnen opleveren. Misschien ook effe langer gewacht om de foto te nemen, dan had je die rivier misschien wel heel mooi in beeld kunnen brengen.

Nu, foto's van achter glas nemen is niet van het gemakkelijkste, omda je nog eens met een 'voorzetlens' zit die een stoorzender is.

Foto 3: Hier had de 'gulden snede' een mooie foto kunnen opleveren, maar ik vrees een beetje dat het landschap erachter dan toch wat saai zou zijn. Dus: de auto zit vreselijk centraal in beeld. De auto linksonder in beeld geplaatst (goed scherp) met zicht op landschap ging je de helft hoger laten scoren.

greetz!
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Working...
        X