Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

old airport vehicle

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • old airport vehicle



    exif

    canon eos 1000d 18-55 mm

    1/125

    f11

    iso 100

    of
    Last edited by Spilner; 30 augustus 2009, 18:23.
    facebook : https://www.facebook.com/SpilPics

  • #2
    Re: old airport vehicle

    je hebt een aantal erg behouden keuzes gemaakt, zowel zuiver technisch als naar compositie.
    Zuiver technisch had je misschien kunnen kiezen voor een groter diadragma om een kleinere DOF te krijgen in het beeld, zodat je je toeschouwer beter leidt naar datgene wat je zélf belangrlijk vindt in de foto: nu is alles scherp, en is het voor mij als toeschouwer lastig om zelf te moeten uitzoeken wat jij als fotograaf zo sterk vond in dit beeld.

    De compositie vind ik ook niet zo geslaagd omdat het voertuig als het ware gevangen zit in een veel te krap kader: als je het hele toestel wil tonen, dan moet je het 'plaats geven', als je een detail wil tonen, dan moet je dat eruit lichten door erop in te zoomen, of te werken met een kleine DOF.

    Nu verplicht je je toeschouwer om keuzes te maken... en net dàt is jouw taak.

    keep on shooting!

    PS misschien een beeld dat het beter doet in zwart-wit?

    Comment


    • #3
      Re: old airport vehicle

      Misschien er iets dichter op of juist wat verder af en zicht van iets hoger (indien mogelijk) een slagje donkerder (stop minder) zou ik mooier vinden, maar dat is persoonlijk. Verder tof onderwerp geen alledaags ding, daarom wil je kijken van wat is dit nou?

      Comment


      • #4
        Re: old airport vehicle

        dit zijn andere pics die ik daar trok,mss vallen deze beter in smaak





        dezelfde exif als 1ste pic

        denk dak nog eens trug ga de zondag,maar wat later op de dag dat het licht zachter is

        alvast thx voor de nuttige tips
        facebook : https://www.facebook.com/SpilPics

        Comment

        Working...
        X