Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste kenismaking met Belgiumdigital

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste kenismaking met Belgiumdigital

    Hallo allemaal,
    Sinds gisteren geregistreerd bij dit forum als enthousiaste hobbyist heb ik alle moed bijelkaar geraapt om mijn eerste foto te plaatsen.
    Foto van Rens, 6 jaar oud met zelf gekleurd shirt, gemaakt aan het einde van de dag in schaduwtuin.

    Canon EOS 400D, EF 18-55, F 4.5, 1/400, iso 800


    Op de een of andere manier lukt het mij niet de afbeelding direct te laten zien in dit bericht (krijg steeds een rode kruis in mijn voorbeeldbericht ipv mijn foto), vandaar de link, weet niet of hier bezwaar tegen is, dan hoor ik dat natuurlijk graag...




    Heb na het bekijken van dit forum al wel door dat ik hier erg veel ga opsteken, maar ik hoor ook graag (vriendelijk, zoals jullie Belgen bekend staan) commentaar op mijn foto's, nu en inde toekomst!

    groet,
    Mariska
    Last edited by Mariska Koppe; 1 september 2009, 07:20. Reden: afbeelding goed in bericht zetten

  • #2
    Re: Eerste kenismaking met Belgiumdigital

    Mariska,

    gebruik in Flickr de optie 'All Sizes' en selecteer daar de URL van de foto die het best binnen de limieten van BD valt. Die URL plak je binnen een [IMG]-tag, of gebruik de knop 'afbeelding invoegen'

    tot daar de Flickr-meets-BD tutorial.

    on topic: een hele mooie binnenkomer: zeer mooie scherpte, kleuren zijn erg goed gedefinieerd zonder opdringering te worden... om toch één puntje van -uiteraard- opbouwende kritiek te geven: je compositie is erg neutraal... met zulk een energiek model kan je ongetwijfeld spannender beelden maken.

    Blijven posten!!

    Comment


    • #3
      Re: Eerste kenismaking met Belgiumdigital

      Toch even opletten met die hoge iso, je had makkelijk iso-200 kunnen nemen want met een sluitertijd van 1/100s zat je nog steeds goed. Een lage iso geeft altijd een betere kwaliteit.
      Kleuren en scherpte zitten wel goed.
      Ik zou mss nog lokaal de overbelichting op de schouders en op het haar corrigeren.

      Groeten
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Eerste kenismaking met Belgiumdigital

        misschien jammer van het zelf gekleurde shirt, maar zou toch croppen tot net boven dat(logo).
        heb je meer aandacht voor het koppie en valt het armloze niet zo op.
        als je het dan ook nog een 300pix groter hier neer zet, heb je een prachtig portret.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Eerste kenismaking met Belgiumdigital

          Hartelijk dank voor jullie opmerkingen en aanwijzingen. Heb de wijze raad ter harte genomen: gecropt en lokale belichting op haar en schouders verminderd. Ben zelf wel redelijk content met het resultaat.



          Heb inmiddels op het forum talloze verschrikkelijk mooie foto's gezien. Werkt zeer motiverend, ga met nog meer plezier volgende week starten met mijn opleiding, zodat ik de techniek echt onder de knie ga krijgen. Zal jullie de komende tijd dus wel vaker gaan lastig vallen met foto's en vragen..... tot de volgende keer dus!


          groet,
          Mariska

          Comment


          • #6
            Re: Eerste kenismaking met Belgiumdigital

            Mariska welkom op dit forum.Veel plezier en leergenot.
            Wij zullen er altidj staan om je te helpen en ook van jou te leren.
            De foto is leuk maar een beetje onspontaan vind je niet? Das mijn persoonlijk mening.
            Probeer eens wat fotos te maken van het kind wat je niet in de gaten heeft. Of leidt het af met iets anders..
            De crop is wel beter dan de eerste.
            Ik zou zeggen ga een bij de topics van Mensen en Modellen kijken waar je heel veel van kunt opsteken over dit soort fotografie.
            Succes.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment

            Working...
            X