Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nachtelijk Doel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nachtelijk Doel

    Hallo!

    Sinds een maand heb ik de stap naar de reflex gezet na enkele jaren met een compactje te hebben gewerkt, zo ben ik nu de trotse bezitter van een EOS 1000 D.

    Enkele weken terug ben ik naar Doel getrokken met mijn nieuwe aanwinst, graag jullie bevindingen van deze eerste ronde!




    f 1.8
    1/6s
    ISO 1600
    50mm (50mm - 1:1.8)
    - Onscherp omdat de AF niet scherp kreeg en manueel wil het soms een beetje moeizaam gaan in het donker...



    f 3.5
    1/10s
    ISO 1600
    18mm (EFS 18-55mm)



    f 3.5
    0,6s
    ISO 1600
    24mm (EFS 18-55mm)

    Ik heb er nog wel een paar, maar ik denk dat ik het hier wel bij ga houden
    Last edited by Starflyer; 30 augustus 2009, 15:52.
    Canon EOS 650D - Canon EF 50mm f/1.8II, Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM, Canon EF 24-70mm f/2.8L USM, Canon EF 70-200 f/4L USM

  • #2
    Re: Nachtelijk Doel

    Mooi foto's,...
    Even melden (voor de moderator dat doet en ze weghaalt) dat je max drie foto's mag plaatsen.
    Sony A200K

    Comment


    • #3
      Re: Nachtelijk Doel

      Oops..... Sorry!
      Canon EOS 650D - Canon EF 50mm f/1.8II, Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM, Canon EF 24-70mm f/2.8L USM, Canon EF 70-200 f/4L USM

      Comment


      • #4
        Re: Nachtelijk Doel

        eerste les in nacht fotografie: gebruik een statief of vast ondergrond
        zo kun je werken met een lage iso en klein diafragma en heb je geen last van bewegingsonscherpte.
        eenmaal je dat beheerst kun je je focussen op je compositie en lichtinstelling
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #5
          Re: Nachtelijk Doel

          Ik volg mijn voorganger en zou bij de 3de foto misschien nog wat willen opmerken ivm de compositie.

          - Ik vind het heel moeilijk om te zien wat nu eigenlijk je hoofdonderwerp is in deze foto.
          --> de woning ? : Dan was het beter geweest om de woning er volledig op te plaatsen en bovenaan dus toch een stuk meer ruimte te voorzien
          --> De intussen alom gekende kunst waarmee de woningen van Doel voorzien zijn ? : Daarvoor had je meer in detail moeten gaan.
          --> De benzinepompen zou ik er zowiezo volledig proberen op te krijgen (niet absoluut allebei maar zeker vermijden om er een halve op te hebben staan).

          Ik hoop dat je er iets mee bent.
          Mvg,David
          [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

          Comment


          • #6
            Re: Nachtelijk Doel

            één vind ik een sfeervolle, en esthetisch ook wel geslaagd met die felgele voorgrond.

            Comment


            • #7
              Re: Nachtelijk Doel

              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              één vind ik een sfeervolle, en esthetisch ook wel geslaagd met die felgele voorgrond.
              Vind ik ook wel wat hebben. De onscherpte maakt de opname spannend. Enkel jammer dat dit je opzet niet was.
              Jochenvde Photography
              Flickr

              Comment

              Working...
              X