Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

London African Show

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • London African Show

    Een onwaarschijnlijk indrukwekkend spektakel van Afrikanen in London.



    Foto info:

    Camera Model Name: Canon EOS 450D
    Sluitertijd: 1/400 sec
    Diafragma: f 3.5
    Metering mode: Evaluative metering
    ISO: 200
    Lens: EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
    Flash: Uit
    Witbalans: Daglicht

    Mvg
    Canon EOS 450D - EF-S 18-55 mm f 3.5 - 5.6 IS - EF 50 mm f 1.4 USM

  • #2
    Re: London African Show

    Vind het een erg sfeervolle foto.
    Alleen vind ik de aandacht net niet genoeg naar de acrobaten gaan. Niet 100%scherp?
    Persoonlijk denk ik dat een iets lager standpunt nog mooier zou zijn geweest.

    Groet,

    Comment


    • #3
      Re: London African Show

      Sfeervolle foto met een goede compositie en lekkere kleurtjes. Je hebt duidelijk geprobeerd om de groep niet in het midden te plaatsen en ruimte te laten in de kijkrichting van de groep. In deze foto vraagt niet alleen de groep om aandacht, maar ook de mensen op de achtergrond. Dat komt doordat de achtergrond behoorlijk scherp is. Met de lens die je gebruikt hebt, is het niet of nauwelijks mogelijk om de DOF zo te regelen dat alleen de groep scherp is en de achtergrond wazig/waziger. Er is echter een andere oplossing en dat is door de knieën gaan. De het verschil in grootte (hoogte) springt de groep er uit en staat de groep voor een deel zelfs voor een min of meer egale groene achtergrond (het blad van de bomen).

      Comment


      • #4
        Re: London African Show

        Ik vind dit een mooi vakantiekiekje, wat niet negatief bedoeld want onder vakantiekiekje zijn er ook pareltjes.
        Mischien dat de scherpte wat beter kan.
        Dit zal volgens mij een foto worden, wanneer je die terug bekijkt steeds de sfeer van dat moment naarboven zal komen.
        Wat de foto als gelukt mag besteld worden.
        Robby
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

        Comment


        • #5
          Re: London African Show

          Mooie simpele sfeerfoto met goeie compositie
          Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

          Comment


          • #6
            Re: London African Show

            Mooie kleuren, maar je onderwerp komt niet goed naar voor. De DOF had hier veel aan kunnen veranderen, maar daar kan alleen jouw lens in dit geval iets aan doen.
            Sony A300 : 18-70 mm + 55-200 mm + Tamron 90mm 2.8 Macro + Sony 50mm 1.8 + Tamron 17-50mm 2.8 DI II + HVL-F42A flitser
            http://digitalefotografietm.blogspot.com

            Comment


            • #7
              Re: London African Show

              Je kan altijd met de blur-tool en brush de foto bijwerken. Ik heb dit eventjes gedaan in photoshop en de "act" komt inderdaad veel beter uit.
              _www.digitalartist.be

              Comment


              • #8
                Re: London African Show

                Ik kan er niet aan doen, maar het is toch vooral die enthousiaste met zen wit-rode polo die men aandacht trekt! Een close up daarvan had ook leuk geweest!
                Go with the flow high on life.
                Nikon D90 + Nikkor 16-85mm + Nikkor 35mm 1.8 + Nikkor 70-200mm 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: London African Show

                  Hey iedereen!

                  Alvast bedankt voor de reacties!
                  Wat ik zeker eens ga doen is werken met de blur tool.. dat was nog niet in me opgekomen.

                  Wat de scherpte van de foto betreft, ik heb de foto verkleind maar vergeten een verscherpend effect toe te voegen.. (De originele foto is wel scherp.)

                  Ook de tip van wat meer door de knieën te gaan waardoor het onderwerp beter uitkomt, vond ik een zeer waardevolle tip!

                  Mvg
                  Sofian
                  Last edited by Sofian; 30 augustus 2009, 21:33.
                  Canon EOS 450D - EF-S 18-55 mm f 3.5 - 5.6 IS - EF 50 mm f 1.4 USM

                  Comment

                  Working...
                  X