Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autocross in Bulskamp 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Autocross in Bulskamp 2

Hoi misschien is dat beter

1

1/1000s, f/5, Iso200

2

1/4000s, f/5, iso 200

3

1/450s, f/5, Iso200

ik hoop dat deze wat beter zijn?

Re: Autocross in Bulskamp 2

Ik vind deze niet slecht gemaakt om met een niet-spiegelreflexcamera gemaakt te zijn.
    Scherpte kan optimaler, maar ik denk dat dit wel eens aan het verkleinen zou kunnen liggen.
    Het zijn laterale opnames, waarbij je dus een zijdelingse beweging in de foto's krijgt. Bij rallycross en andere autosporten, kan je m.i. bij zo'n beweging beter pannen. Pannen wil zeggen de wagen volgen, maar dit bij een tragere sluitertijd.
    Door je heel korte sluitertijd bevries je de beweging in de wielen. De derde heeft de langste sluitertijd, maar deze kan nog minstens de helft trager, 1/200ste is meer dan genoeg.
    Nu krijg je hier toch wat vaart in de foto's, door het opwaaiende stof erachter, dus zit de beweging er toch nog in. De laatste foto heeft voor mij het meest vaart, omdat hij ook de meeste ruimte heeft. De twee andere staan m.i. te krap gekadreerd, maar dat gaf ik al eerder aan.
    Het is niet de bedoeling van hier een hele rallycross neer te poten. Zet hier een paar foto's, hou rekening met gegeven opmerkingen, maak nieuwe, probeer ze beter te maken dan je vorige, en plaats er dan opnieuw. Kijk ook eens rond in showcase en fotobeoordeling, naar de opmerkingen die daar gegeven worden.
    En ja... ik ben ook blij dat de grote letters weg zijn.

Comment

Working...
    X